Onsdagen 13/12-06

Var iväg med bilen till bilhandlaren direkt efter jobbet..

De höll på o fixade hur länge som helst innan de kom på vad felet var. Något som hette krans… var trasig därav det tickande ljudet som hörs när jag bromsar.

Tyvärr så måste de beställa det och det tar några dagar innan det kommer.

    

Hem en sväng, donade lite. Pratade i telefon m Maria. Hon var i stan för att shoppa lite julkappar.

   

Iväg till besiktningen som väntat gick bilen inte igenom. Den hade pulserande bromsar. Så det blir ombesiktning. Det fanns även en bra att veta punkt och det var att det var rost på skivorna bak.

Men alla fel som uppstår inom 30 dgr står bilhandlaren för. Som tur är*ler*.

  

 

 

På väg till dagis  så ringde pappa för att höra hur det gick för bilen på besiktningen.

   

Var på Tindras dagis och tittade på luciatåget. Jättefint. De var jätteduktiga. Efter så bjöd de på glögg alternativt varm saft och pepparkakor.

Tindras luciatåg

Tindras luciatåg






Tindra som lucia


Tindra som lucia.







Ronja m luciakrona


Ronja med luciakrona





Följde med hem till Maria efteråt. Hämtade kläder som Jennie har beställt tillsammans med Maria. Hjälpte Maria att klippa klorna på Madonna. Smakade på pepparkakor o lussebullar som de har bakat.

    

Ringde upp pappa när jag kom hem. Pratade bilar*ler*

    

La mig på soffan o tittade på film. Höll på att somna när Linnea kom hem. Spolade tillbaks bandet några minuter, tittade en stund till sedan så somnade jag . Vaknade när Jennie kom hem från jobbet. Fixade mig i ordning för sängen, la mig och somnade..

Vaknade klockan fyra på morgonen, pigg som en mört.

Låg kvar o läste ut en bok av Patrik Asplund ”Med hatet som drivkraft” hette den

Började på en ny bok när Linnea gick upp.

  

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhh vilka lucior *ler*

2006-12-23 @ 11:17:27
Postat av: finkan

ja, visst är de fina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback