Torsdagen 30/11-06

Ringde Maria en sväng på morgonen efter jag kommit hem.

    

Somnade vid tio o vaknade tre. Ganska exakt 5 timmars sömn…

     

Var in en sväng till dagis där Tindra går. Maria var där för att hämta Tindra.

Johan gick på samma dagis men när det låg på Kvarntorpsgränd. Pratade lite med en av Johans gamla dagisfröknar. Bägge hans dagisfröknar jobbar fortfarande kvar och om jag inte minns helt fel så hade de börjat jobba på det dagiset i stort sett från att det öppnade på sextio-sjuttiotalet eller så.

   

Maria o jag gjorde sällskap till C. De har marknad där idag.

     

Utförde lite ärenden på apoteket.

    

Gick in o klippte mig, de tog bara 99:- idag.

Gav frissan fria händer men inte för kort, sa jag. Men hon tyckte jag passade så bra i uppklippt som jag har. Så det blev inte så stor skillnad. Men det blev ju proffsigt gjort. Jag klipper ju mig själv annars*asg*

Gick förbi Maria o visade resultatet på hemvägen, vi bor ju bara ett stenkast ifrån varandra numera.

Kramade om bägge mina gullgummor…Ronja o Tindra. Tindra tyckte det var så kul att träffa mig två gånger på samma dag…

Anka kommer igen , sa hon*ler*

Ronja tyckte jag hade fått längre hår…istället för lite kortare…

Vad de är goa.

     

Hem åt Lasagne för 5:e dagen i rad. Men nu så är den nästan slut. Börjar bli lite enformigt måste jag ju medge. Jennie har bara ätit av den två ggr.

  

Tipsade kusindottern om att det var billigt hos frissan idag. Hon skyndade iväg dit, hoppas de hinner med henne. De skulle ha öppet till nio ikväll.

    

Åkte o hämta Jennie hos Anna så Jennie skulle komma hem lite fortare än med att byta bussar o så.

Hon har inte träffat Linnea ännu. Jennie har jobbat alla kvällar sedan i söndags men i kväll är hon ledig. De träffades ganska ofta när de var små o följde med ma o pa till Norrland på somrarna. Och så brevväxlade de ett tag men då var de inte så stora, gick i 4-5:an kanske.

Hon är ett år äldre än Jennie.

    

Gjorde mig iordning för att åka till jobbet. Massor med telefonprat blev det också såklart.

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback