Fredagen 27/10-06

Huvudvärken gick över under natten. Skönt!

  

Satte mig och fixade iordning Outloocken på den bärbara när jag kom hem på morgonen. Johan ringde mig när jag var på jobbet och ville att jag skulle fixa det. Han ville kolla ett mail med inloggningsuppgifter som han behöver.

Och nu så fungerar inte den andra datorn alls, så jag behövde ju fixa det.

Fixade outlooken o ringde upp Johan men han sov. Sa att han skulle ringa tillbaks sedan när han skaffat hotmail, så jag kan vidarebefordra hans mail. Men han ringde aldrig tillbaks.

   

Satt på MSN med en kompis som bor högt uppe i norr. Stormen hade inte kommit dit ännu då. Mot slutet när vi skrev med varandra så började det blåsa där.

   

Skulle iväg till Centrum och lämna in biblioteksböcker men de hade inte öppet idag och enligt Internet så har de öppet imorgon men enligt vad det står på kvittot så har de stängt fre-sön. Orkade inte gå dit och kolla, skulle behöva köpa cigg men gör det imorgon , jag har cigg så det räcker om jag hushållar. Nu har de höjt mina cigg till 34:-

 Maria gick förbi biblioteket och de har inget bokinkast så jag lånade om böckerna på Internet, mkt smidigt. Blir ju böter annars fom måndag.

Blev så glad, Camilla Läckbergs senaste bok fanns som e-bok. Laddade ner den och läste en stund. Har ju läst hennes tidigare böcker och tycker hon skriver suveränt.

   

Jennie o jag tittade på Medium som jag spelade in igår. Mkt bra serie, den är ju verklighetsbaserad.

Vi beställde Pizza från Pappagallo, jag tog en Provencale. Väldans gott!

Vi tittade på de tre avsnitt av Mäklarna på svt.se som vi inte sett.

  

Sedan så kom Anna, Jennie´s kompis och de drog till stan…i blåsten. Och jag låg o sov på soffan en stund tills telefonen väckte mig.

   

Igår kväll var jag och Maria inbjuden på myskväll i Älvsjö på en skönhetssalong eller dylikt, men mådde inget vidare så jag tackade nej.

  

Satt med Maria en massa i telefon.

Gick upp och matade grannens katter. Idag var det honan som fräste till mig – annars brukar det vara hanen*ler*

 

Har knappt läst några bloggar på länge och har inte kommenterat, ska göra det i helgen. Har bloggat över en månad nu*ler*

 

Kommentarer
Postat av: Bim

Visst är det bra med e-böcker! Jag läser en hel del såna. Perfekt att sitta i soffan, upp med benen, datorn i knäet, och så läsa.

Postat av: finkan

--bim-- ja, det här var första e-boken jag laddade ner i den bärbara. Men annars har jag läst många e-böcker

2006-11-02 @ 16:42:22
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback