Lördagen 8/10-06

Blev väckt av telefonen, det var Jennie. Hämtade upp henne vid pendeln i Älvsjö, tjugo minuter senare. När vi skulle därifrån ville inte bilen starta, men på tredje försöket så startade den(med tvång). Hmm..bilen som brukar vara så pålitlig, det var inte kul. Den brukar starta hur kallt det än är, har gett många starthjälp på vintrarna med den bilen. Har haft den i 5 år , tror jag. Men hon blir 20 år nästa år. Lika gammal som min dotter*ler*

Släppte av Jennie hemma o körde runt ett tag, var o tankade också. Hämtade upp Jennie hemma o körde henne till jobbet.

  

Hemma igen så satte jag mig på motionscykeln (12 min o thaitrainern ca 60 steg -urdålig kondis)o tittade på ”American pie - the wedding”, den var bra.

  

Sedan så hämtade jag upp Ronja(äldsta systerdottern) och åkte till Högdalsbadet o badade. Det var jättekul, tyvärr hann vi bara vara i mellanbassängen knappt mer än tjugo minuter, för det skulle vara simskola där. Vi var i stora, så Ronja fick ha simdyna på sig, hon bottnar ju bara precis i början på bassängen. Var en lite stund i småbarnsbassängen också.  Varmt o skönt i vattnet 30,6 grader.

Efter badet gick vi in på Coop, jag köpte mjölk, ostbågar o smågodis och så glass till mig o Ronja. Köpte mig en Nogger, men blev så besviken, det var nästan ingen nougat i den. Har inte ätit glass ute på flera år, och det var ju min favoritglass en gång i tiden så nu blir det ingen mer gång…. Ronja åt en Twister, den gillar hon.

Släppte av henne hemma hos sig.

Får se hur jag mår imorgon, har tänkt ta Tindra (den yngre systerdottern) till badet då.

  

Jennie kom hem strax efter mig, hon la sig för att vila en stund.

  

Jag vilade en liten stund och sedan tittade jag på ”Mina jag och Irene”, den var ganska bra.

  

Sedan kom tre kompisar till Jennie hit, de ska sova över här.

De lagade mat, det blev ris , kött o thaiinspirerad sås med ingefära o koriander…. Mums, det var jättegott. Och så skönt att slippa laga mat.

   

Var upp till grannen o matade hennes katter, då hon är bortrest

   

Tittade på ”The talented Mr Ripley” inne i Johans rum, den var bra men lite seg. Gillar inte Matt Damon så mycket men Paltrow är ok.

  

Tjejerna har hyrt filmer så de satt inne i v-rummet.

    

Ja, just det ja, jag glömde skriva i torsdags att ”fibromorsan” var här o fika.

Och igår skulle jag ha skrivit att till konjaken åt jag ostbågar, till syrrans stora förskräckelse *asg*.  Hon tycker inte det låter som det passar ihop….men det var helt ok.

   

Kommentarer
Postat av: Syster

Nja du kan ju få vanilj vodka om du hellre vill ha det ... men då skulle jag nog ha nått annat en Ostbågar till !! Chips kanske ?? eller morots stavar med dipp ;-) Ronja va jätte glad o tyckte det va så skojigt att bada med moster ..
Kram

Postat av: Bim

Hur är det med Fibromorsan nu för tiden? Jobbar hon?

2006-10-08 @ 14:19:41
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

--syster-- nja, tror inte heller att vaniljvodka passar så bra till ostbågar faktiskt

2006-10-08 @ 19:50:38
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: finkan

--bim-- det är väl bra med henne. Hon har jobbat extra på nätterna på mitt jobb ett tag

2006-10-08 @ 19:53:22
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

Okej! Hälsa! :-)

2006-10-08 @ 21:49:45
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback