Torsdagen 21/9-06

Vi ska ha planeringsdagar på jobbet i nästa vecka och den som har delat ut dagarna som vi på natten ska vara med på har tabbat sig genom att ta dagar när vi inte är lediga Och det säjer sig själv att vi inte kan vara på en planeringsdag från 08,30 till 16,30 och sedan jobba natt eller jobba på natten innan utan att sova...hmmm.
Kruxet för mig är att jag är ledig ons+tors i nästa vecka. Med verkstan inplanerad på torsdagen o besiktning på fredagen. Så den enda dagen jag "kan" är på onsdagen o då jobbar jag ju på tisdag natt. Om jag får ledigt på tisdag natt så kan jag var med. Planeringsdagar är obligatoriskt, men jag anser, vilket jag sa till chefen att vi fick reda på det här med alldeles för kort varsel. (Fick reda på det igår.)Och dessutom så har vi en annan dygnsrytm och vi behöver tid för att kunna planera in saker som händer på dagtid.
Hon förstod vad jag menade.
Så i morse satt kollegan o jag kvar till klockan nästan var nio och diskuterade med chefen hur vi ska göra. Det var även lite annat som vi tog upp.
Vaknade av att det borrar någonstans i huset -strax före tre- hade ioförsig sovit ungefär 5 timmar men hade nog kunnat sova lite mer, är så trött.
Missat samtal på mobilen ifrån chefen, hon kanske har löst problemet. Lämnade meddelande till henne, om hon inte ringer tbx så får jag väl höra imorgon bitti hur det blir.
Chefen ringde inte upp.

Var o hämtade dottern hos kompisen, de tog en taxi dit inatt från arlanda.
Handlade lite på vivo på vägen hem.

Åt middag och sdan försvann resten av kvällen väldigt fort, mkt telefon o dator blev det. Sedan var det dags att åka o jobba igen.


Kommentarer
Postat av: Bim

Jobbar du i helgen? Eller är du ledig?

Postat av: finkan

Är ledig i helgen, så skönt.

2006-09-22 @ 22:38:37
URL: http://finkans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback