10-lista

Tio första:

Första bästa kompis:
Hon hette Anna, lärde känna henne på lekis, tyvärr träffade jag henne inget mer efter att vi flyttade till Vendelsömalm när jag skulle fylla 8. Men vi brevväxlade i några år
Första bil:En blå Ford Fiesta. Kommer inte ihåg årsmodell men jag väntade Johan när jag hade den. Och vi behövde 2 bilar för jag skulle jobba lite när jag väntade honom 
Första kärlek:Det var en kille i grannhuset (mellan min o nästa gård) som hette Peter.  
Första husdjur: Hade inga husdjur när jag bodde hemma, men sedan så skaffade jag katter. Första semester: Min första semester var den sommaren när barnens pappa och jag åkte till Finland för att hälsa på hans släktingar. Då var jag 16 
Förstajobb:Började jobba i köket på Stortorp på en gång  när jag 18

Första köpta skiva: Jag kommer inte riktigt ihåg men det kan var Harpo eller Abba.  
Första riktiga kärlek: Var ofta kär när jag var tonåring*ler* Men den första riktiga var nog barnens pappa
Första piercing: Första hålen i öronen tog jag när jag var 8. Sedan kom de andra när jag var ca 14-15. Har 6 hål i vänster öra o 3 i höger öra. Näsan piercade jag när jag var 36.  
Första konsert: Kommer inte ihåg, men det kan ha varit Rockfolket  

Nio senaste:
 
Senaste alkoholdrycken: Glögg  
Senaste bilfärden:Hem från Johan o Christine i Södertälje i söndags.
Senaste filmen du såg:
Keeping mum idag 
Senast ringda telefonsamtal: Min pappa i dag.  
Senaste bubbelbadet: När jag var i Eriksdalshallen o badade för tre år. 
Senast spelade CD: En cd med Linkin Park 
Senaste kyss: Puss av Tindra i söndags.  
Senaste gången du grät: Gråter ofta, ibland varje dag, när jag blir rörd över ngt jag ser på tv´n
Senaste måltiden:Ost o skink-sallad med Jennie ikväll 


Åtta har du nånsin: 
 
Dejtat en av dina kompisar:Nej 
Blivit arresterad:Nej, aldrig någonsin  
Blivit kär vid första ögonkastet:Nej.  
Fastnat med blicken i någons urringning:Haha, tror jag inte 
Fåttditthjärtakrossat:
Nej,intedirekt

Sagt att du älskar någon utan att mena det: Nej 
Haft ett one night stand: Ja  
Busringt till någon:Ja, massor m ggr när jag var liten, speciellt till grannen som hette Storm i efternamn 

Sju saker som du har på dig:

1.Trosor
2.Behå.
3.Stumpor.
4.Jeans.
5.Linne.
6.Kofta.
7..



Sex saker som jag har gjort i dag:
 
1. Sett på film
2. Sett på Lögnens pris på svt på datorn.
3. Pratat i telefon med Maria.
4. Ätit sallad med Jennie.
5. Pratat i telefon med min pappa.
6. Suttit mycket med datorn, på vk.  

Fem favoritsaker utan rangordning (utom människor): 
 
(Behåller Bims saker*ler*) 
1. Min dator.
2. Min mobil.
3. Min kamera.
4. Mina böcker.
 5. Min bil.  

Fyra personer du kan berätta allt för:
  (Jag kan inte berätta ALLT för någon, men det mesta för dessa:)
1. Min syster.
2. Min dotter
3. Min son 

Tre val:
 
Blått eller rött: Blått.  
Sommar eller vinter:Självklart sommar för att man slipper ha en massa kläder men luften är skönare på vintern(tycker om kylan). 
Choklad eller chips:Föredrar chips före choklad men är inte så förtjust i någon av de.  

Två saker att göra innan du dör:
 
(Jag skriver istället två saker som jag hoppas att jag BLIR innan jag dör:)  
(Behåller Bims önskemål)
1. Farmor.
2. Mormor.  

En sak som du ångrar:
 
Kan inte komma på ngt speciellt som jag ångrar  

Kommentarer
Postat av: Bim

Kul att du också gjorde listan! (Och kul att du behöll några av mina svar!) ;-)

Postat av: Snurran

Nu har jag kollat din lista och konstaterat att vi är nog rätt lika varandra på många punkter! Kul och tack för att vi fick veta mer om dig!

2007-04-11 @ 22:26:50
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback