Torsdagen 9/8-07 (Johan ny bil)

Jennie ringde strax efter tolv. Hon hade varit o tagit någon spruta inför utlandsvistelserna. Hon har tagit två st förut och den första gick bra för då fick hon emla-kräm på men förra gången så hade hon blivit stucken utanför emla-krämen och det hade gjort jätteont i flera dagar efteråt.
Idag så hade de använt kylspray och det hade gått jättebra och inte känts alls. 

 
Det var bra av henne, då hon alltid varit spruträdd.


När hon gick i 4:an och de skulle ta spruta uppe i Hagsätraskolan (Jennie gick i Ormkärr). Så fick en klass som gick i hagsätraskolan sitta o vänta väldigt länge innan skolsköterskan lyckades övertala Jennie att få ta sprutan på henne. Dessutom så skrek hon i högan sky och skrämde slag på halva den klassen som väntade.
(Jag var med Jennie till skolsköterskan den dagen.)


Bim, gick inte din son i R&R´s klass? Han kanske kommer ihåg det här för det var den klassen som satt i väntrummet.


Då, kvällen innan sprutan skulle tas så rymde Jennie. Vi var ute o letade efter henne i flera timmar. Min syrra var med o letade också för hon var hos mig o hälsade på då.



Maria, kommer du ihåg det här?? (Maria är bara 5 år äldre än Jennie)






Gjorde mig iordning för att tåka iväg till Högdalen.




Johan o Christine kom förbi o visade upp den nya bilen. Köpt idag. Det är en Golf och den är jättefin.




image247
 

Var och hämtade ut pengar på banken i Högdalen. Jag har bytt elbolag och fick en avräkning och istället för att betala så fick jag pengar tbx . Trevligt!,
Efter att Johan flyttade förra sommaren så har elförbrukningen sjunkit en hel del. Det är ju bara Jennie o jag numera. Och Christine bodde ju här också i flera månader innan de flyttade


Mötte Jennie efter jag varit in på banken. Hon hoppade av i Högdalen på väg hem från jobbet.
Var in på Lindex o fyndade trosor. Köpte 10 par för 94 kronor.
Tack Maria för tipset.!



Sedan så var vi in på VIvo i Högdalen o shoppade lite (3 kassar).




Jennie o jag var sedan till farsta o åt på Burger king. Mums!!

        

 
Var in på Expert. Jennie tittade lite på deras systemkameror. 

 
 
Sedan bar det av hemåt.



Bar iväg de senaste veckornas sopberg (blå IKEA-kasse proppfull) till soprummet.




På kvällen nu så blir det film på tv och läsande och säkert ett bad. Har redan duschat två ggr idag för det är så kladdigt o varmt ute.

Strax börjar X-men på 6:an har sett den förut men gillar den så nu ska jag fixa mig en islatte och gå in i v-rummet.

Kommentarer
Postat av: Bim

Jo, Jimmy gick i R&R:s klass. Jag ska fråga honom i morgon om det. ;-D

Postat av: finkan

Ska fråga R&R också. De berättade för Mia direkt när de kom hem ifrån skolan, kommer jag ihåg. Men de kände ju Jennie för vi bodde i samma hus.

2007-08-09 @ 22:32:19
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback