Torsdagen 11/1-07

Ringde min mobil det första jag gjorde när jag vaknade. Yippie, jag har fått tbx mitt vanliga telefonnr. Trodde faktiskt inte att de skulle lyckas

    

Pratade m bilhandlaren. ABS-kransen är på väg från Örebro o borde komma fram ikväll eller senast imorgon bitti.

     

Ringde upp pappa, som ringde bilhandlaren o sa att vi kommer dit med bilen ikväll, så kan de börja med den direkt imorgon bitti, för det blir körförbud på den nästa vecka så den måste in på efterkontroll också.

Tror pappa kom överens med honom om att de ska ombesikta bilen

     

Hann träffa Jennie en liten stund innan hon åkte iväg på jobb 1.

    

Jag klädde på mig o ut för att åka dit, skulle träffa pappa där efter han slutade jobbet.

Men nu var låset genomfruset. Jag höll på med låsspray o när den tog slut låsolja. Och så värmde jag nyckeln hur länge som helst o det gick inte ändå.  ÅHH, vad irriterande.  

Pappa ringde m tips ifrån bilhandlaren o fungerade inte det så var det inget annat att göra än att låta låsen tina upp. Alltså vänta på plusgrader…..

Tipset var att hälla en hink med varmt vatten över dörren.

Mkt riktigt så fungerade det. Vilken tur!!!

Kom iväg 40 min efter jag skulle åka…

Fjärren till bilen fungerar inte o låsen har väl aldrig behövts låsas upp manuellt förut så det är väl därför de fryser fast…. Trodde pappa i alla fall. De ska fixa lås o fjärr också.

  

Lämnade bilen o nycklar sedan så åkte pappa o jag hem till mamma, där mamma väntade med maten färdig.

Hon hade räknat med att vi skulle vara där till fem men det tog 40 min längre. Den tid som det tog för mig att komma in i bilen.

Var kvar o fika.

Lånade pappas Audi, åhh vad den är underbar att köra.

Var hemma till åtta.

     

Satt o bloggade för flera dgr.

Ringde till Ullis för att höra om jag fick lägga ut kort från midsommar på henne. Och det var ok.

    

Upptäckte att jag inte gjort länk till min spaces när jag la in foton i lördags. Ändrade på det i lördagens blogg också.

     

Maria ringde, vi satt o tittade på Jerry Springer medan vi pratade. De är inte kloka de som är med där. De slåss o skriker o beter sig illa. Det är samma stuk som det var när den serien började sändas för evigheter sedan.




Bild på Maya o Mysan från i våras.



Maya o Mysan april- 06   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback