Torsdagen 18/1- söndagen 21/1-07

Torsdagen 18/1-07

 

Nu har vi beställt resa. Det blir Antalya i Turkiet, i Juni. Ska bli jättekul. Här är länk till hotellet som vi blev frälsta i och ska bo på.

Jennie o jag åkte till Willys o handla. Hem packade upp allt o gjorde i ordning mat.

Skjutsade Jennie till jobb 1.

Pratade i telefon o kollade på film

Har skaffat ett myspace.     













Fredagen 19/1-07

 

Jennie helt ledig idag. Skönt för henne o trevligt för mig för hon har tänkt sig vara hemma.

Vi gjorde tacos, med alla möjliga tillbehör, det var underbart gott!

På kvällen så ringde de från Willys o fråga om jag glömt min pluska, vilket jag tydligen gjort. Har aldrig i hela mitt liv vare sig tappat pluska eller nycklar.

Tittade lite på film o pratade en massa.

 Höll på med mitt myspace.      










Lördagen 20/1-07

 

Städade o röjde lite på dagen. Sedan tittade jag mest på film o pratade i telefon. Och höll på med mitt myspace.

  

 

  















Söndagen 21/1-07

 

Massor med snö ute, så vackert. Bilen var översnöad , haha. Ca 2 dm snö på den. Tog tid att få bort all snö. Maria hann komma o hjälpa till med att sopa bort snön.

Mitt vänstra lås låstes igen varje gång jag tog i handtaget. Men det gick att få upp höger dörr. Tyvärr så gick det inte att öppna vänster inifrån heller. Helt låst!!! Hmm!

Så det blev till att klättra igenom bilen för att komma in o ut. Åhh, vad jag är less på billås.

  

Maria o jag åkte iväg till Willys o hämtade min pluska. Ingen av oss behövde handla så vi åkte hemåt.

Svängde in till djuraffären före Farsta och köpte en ny liten(400gram) påse m kattmat. Ska köpa en stor säck sedan, för de verkar tycka om den här sorten. - en stor säck på 10 kg kostar 499 kr

Fick en liten påse med en annan sort av tjejen därinne. Snällt!

Var också in på Lidl o köpte bananer, tacochips o guccamole. Har fortfarande en massa tacoköttfärs kvar sedan i fredags, fast vi gjorde en massa matlådor till Jennie.

   

Ringde o prata lite med ma o pa. Berättade för pappa att låsen på vä sida inte fungerar o den här gången så går det inte ens att få upp vä dörr inifrån.

Jag får inte köra omkring så, sa  pappa.

  

Men jag hade lovat Jennie att hämta henne från jobb 1. Så det gjorde jag. Väl framme så kom jag inte ur bilen då hade det högra låset låsts med mig kvar inne i bilen!

Tänkte hissa ner fönstret på höger sida o låsa upp dörren utifrån men det fönstret hade frusit fast.

Som tur var så fick jag ner det vänstra fönstret, så när Jennie kom ut så kunde jag ge henne nycklarna o hon kunde låsa upp o släppa in sig själv.

ÅHH!. Vad jag blir galen på dessa lås.

Hade jag inte fått upp det fönstret så hade jag väl fått lov att åka till brandstationen för hjälp o Jennie fått åka kommunalt.

Inga problem att komma ur bilen hemma, som tur var.

Inte direkt några grannar vakna halv ett på natten som man kan be om hjälp heller. Och vad skulle de kunna göra om Jennie o jag sitter inlåsta i bilen o inte kommer ut…… o inga fönster på bilen går att få ner…


Kommentarer
Postat av: Bim

Vilket underbart hotell ni verkar ha bokat på! Rena lyxhotellet! Vilket bolag åker ni med? Vad kostade det? Jag har också suttit och kikat lite på Turkietresor i sommar... Fast i så fall så blir det nog Alanya. Men det är bara drömmar än så länge.

Vad ska du ha myspace till? Ska du blogga där istället?

Ha det så bra. Kram.

Postat av: finkan

--Bim--Vi ska åka med Nazar, ca 7000 för en vecka. Ultra all inclusive. Hotellet är byggt 2005 och det är rktigt lyxigt med jättepool.
Nej, ska inte blogga där men måste inmuta mitt smeknamn... skämt åsido, det var kul att göra en sida där. Gjorde om den många ggr de senaste dagarna.

2007-01-23 @ 20:31:05
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback