"Min stora kärlek" av Sarah Dunn (juli 07)

Min stora kärlek



Beskrivning:
   Alison har allt hon kan önska sig - framför allt ett lyckligt förhållande med sambon Tom. Men en dag skickar Alison ut honom från en middagsbjudning för att köpa senap och i stället för att återvända, hör han av sig och gör slut - på telefon! Till råga på allt är han kär i en annan - den gamla flickvännen, Kate, från college. Hon är »som en drog«. Alison inser att hon har levt i en illusion. Om Tom inte är hennes stora kärlek - vem är det då? Plötsligt kastas hon ut i en singeltillvaro som hon inte är förberedd på och hennes strikt kristna uppfostran sätter dessutom moraliska käppar i vägen för ett glamoröst och utsvävande singelliv. När Alison därutöver får sparken från sitt jobb tror hon att hon har nått botten. Men är det verkligen så? Kanske är det i stället början på ett nytt och bättre liv? En helt ny Alison? Alisons sökande efter kärlek leder till många dråpliga situationer. Min stora kärlek är en berättelse som innehåller både värme och djup.

»Överraskande, gripande, och uppriktig ... Det här är en underbar beskrivning av hur man slipper undan Den Stora Kärleken när den blivit dålig« Publishers Weekly

»Charmerande ... Det här är riktig humor.« New York Times

Informationen kopierad från
adlibris





Det här är egentligen inte min typ av bok, lånade den av en kompis som sa att den var bra och det var den.
 Lättläst och läsvärd. Den får 4 av 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback