"Odjuret" av Roslund / Hellström (juli 07)

Odjuret


Beskrivning:
  
Vinnare av 2005 års Glasnyckel för bästa nordiska kriminalroman.

Två barn hittas döda i ett källarförråd. Fyra år senare rymmer deras mördare från en fångtransport. Polisen är övertygad - han kommer att mörda igen.
I en svensk småstad lämnar en pappa sin femåriga dotter ovanligt sent på dagis. Bara några timmar senare hittas flickan våldtagen och död. Hur kunde detta hända? När polisen står maktlös tar pappan saken i egna händer. Och plötsligt jagar man inte längre en pedofil utan dras in i ett brottmål som berör hela landet. En pappa som hämnats sin dotters död står inför rätta anklagad för mord.
Ute i landet startar reaktionerna, demonstrationer anordnas för att pappan ska släppas fri och medborgargarden agerar domare och bödel. Och frågan ställs på sin spets: Vem måste dö först? Vems liv är värt mest?



Kundrecensioner
 Rekommenderar 
 verkligen denna bok. Jag la inte ifrån mig boken många minuter. Författarna gör ett bra jobb med att sätta in läsaren i händelsen och att själv bilda sig en uppfattning, trots de svåra och tråkiga händelserna. Denna bok berör, läs den!
 av Johanna, 2006-08-02
 Otäck och suverän 
 En otroligt otäck och spännande historia där man inser hur stark den egna hämdkänslan är. Den här boken lägger man inte ifrån sig i första taget. Kommer omedelbart att kasta mig över nästa bok av dessa skickliga författare som vet vad de skriver om.
 av Suzanne, 2006-04-07





Kopierat från adlibris





Det här är min typ av bok, den var superbra. Full pott..
Sträckläste den i fredags.
Jag kan verkligen rekommendera den.
Boken innehåller extramaterial om boken och författarna, vilket jag tycker är jättebra.
Måste läsa deras nästa bok "Box 21" som jag har någonstans inne i klädkammaren. Med andra ord dags att fixa iordning mina böcker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback