Lördagen 17/3-07

5:e dagen med vk. Går bra faktiskt.

Men snart är det påsk. Och är det ngt som jag älskar så är det must. Påsk o julmust är det bästa jag vet. Brukar dricka många många många liter själv. Jag har bestämt mig för att inte köpa hem must över huvud taget i år. Jennie är inte speciellt förtjust i must så hon kommer inte sakna det, säjer hon.

Vi brukar åka hem o äta hos ma o pa någon dag under påsken, då kan hon dricka must där. Men inte ens det ska jag göra i år. Tror att jag har lättare att avstå helt än att tillåta mig lite grann. Tror att det kan trigga i gång suget?hmm!  låter som om jag har problem med alkohol o inte med påskmust *asg*

Dricker väldigt sällan läsk eller saft. Jag föredrar vatten o ibland så har jag citron eller lime i.

     

Ringde till Mia o grattade henne, hon fyller 49 år idag.

    

Ullis har sin 40-års fest idag. Känner mig inte riktigt i form för att åka ca 16 mil för att gå på fest. (Och så 16 mil hem igen) Så jag stannar hemma.

Är fortfarande förkyld, fast jag känner mig mkt piggare idag, men ändå;).

Jennie är dunderförkyld också.

     

Mamma o pappa var förbi med min bil. Och pa fick tbx sin. Så nu står min pärla här igen *ler* . Pappa bytte termostaten redan förra helgen men de har inte haft ngt behov av bilen så då blev bytet idag. Pappa har ju en till bil så de står ju inte billösa heller. Och så har de ju kunnat ta min bil om det varit så, för mamma tycker det är jobbigt att ?klättra? upp i pappas Cheva pickup.

          

Spelade in del 3 och 4 av 5 av serien ?Lace? till Jennie. Serien är från 1984. Jag har läst boken o sett serien när den gick för evigheter sedan så jag ska inte titta på den. Men den är jättebra, eller i alla fall tyckte jag det då *ler*.

 Jennie såg del 1 o 2 förra helgen o tyckte den var jättebra.

    

Anita ringde o pratade skit en stund. Alltid kul att höra ifrån henne och hur det är på andra sidan staden (Kallhäll)

    

Läste i bloggar. Har inte läst i en enda blogg på över en vecka, så det tog en stund *ler*

 

Arga Kommunalare har skaffat en egen hemsida. Bli gärna medlem där. Det har jag*ler*

Man måste inte vara medlem i kommunal för att bli med där.



Lägger in bloggen tidigt för nu ska jag lägga mig i soffan o kolla ordentligt på ?Tyst vittne? som började för en stund sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback