Lördagen 31/3-07

 

När jag vaknade låg jag o drog mig en stund.

Pappa ringde precis när jag tänkte lägga mig i ett bad. Det blev ett snabb-bad. Gjorde mig i ordning för att åka o hämta upp ma o pa ute i Handen.

   

Var framme hos ma o pa kl 12. Åt en banan, hade ju inte ätit ngt hemma. Är inte hungrig på en gång när jag vaknar.

   

Sedan så åkte vi till Solna för att hämta Cadillacen som pappa köpt häromdagen. Det var genom tidningen Bilsport som den såldes.

Det finns bara den i hela Sverige, det tyckte pappa var kul. *flinar*

Han hade inte ens provkört den innan så vi tog oss en provtur ut på Essingen o in till stan.

  

Cadillacen


Cadillacen


Pa o Ma  



Sedan så åkte vi hemåt. Tog lite kort på pappas bil efter vägen. En del kort blev suddiga, fast de flesta blev bra ? kul, med tanke på att jag inte ens siktade när jag tog korten *ler*.

    

Pappa svängde in på Ok i Årsta för att fylla på luft i däcken. Passade på att visa mamma korten som jag tog på de o Cadillacen.

    

Pratade m Maria i mobben. Var hem till Maria en liten sväng o titta på den bruna musen, som nu är ensam kvar. Kommer inte ihåg vad den heter, men tror att det var den som heter Barbie.



 Min bil     




Plockade o donade lite när jag kom hem, sedan så tittade jag på en film.

Strax efter så kom Jennie hem från jobbet. Hon la sig för att vila för hon var ute igår o kom hem sent, blev inte mkt sömn för henne inatt, bara några timmar.

             

Fick bekräftelse av Maria att musen heter Barbie *ler*

     

Maria frågade om jag ska med till stan men jag hoppar över det.

Jag sparar pengar till Turkiet och så har jag ingen lust att slösa kalorier på drycker av olika slag. Visst jag behöver inte dricka om jag ska ut, men det blir lätt att man köper ngt .

Så det blir tv-tittande för min del ikväll.

   

Kommentarer
Postat av: Snurran

Kaxigt att vara den ende som äger en sån bil i hela Sverige! ..Stöldrisken kanske ökar något då va? :-/

Postat av: finkan

--Snurran-- *ler*, jo det gör det säkert men han kommer nog bara att använda den till att "finåka" med, han har ju flera bilar så den kommer mest stå i garaget... misstänker jag.
Jag tror nog det var det som lockade mest, att det bara fanns den i Sverige*ler*
Han brukar inte ha en bil så länge förrän han tröttnar o vill ha en annan modell. Får se hur lång tid det tar den här gången.

2007-04-09 @ 23:00:51
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback