Tisdagen 27/3-07

Sov gott, men det var jättevarmt i sovrummet när jag vaknade. Usch!

Ska byta sovrum så småningom, för lilla rummet är mkt svalare. Där inne är det morgonsol som hinner försvinna innan jag lägger mig på morgonen. Mycket bättre än att vakna i ett varmt sovrum.

Det hjälper inte att jag har persienner för de tar bara bort ljuset?knappt förresten, för de är rosa

    

Jennie hade redan kommit hem, de fick sluta tidigt idag. Vi satt i min säng o pratade länge innan jag gick upp.

      

Maria frågade om jag ville med till Centralbadet men jag är fortfarande inte riktigt bra i förkylningen så jag hoppade över det. Maria kom förbi o lånade mitt hänglås på vägen dit.

     

Vi började röja o möblera om i köksskåpen.

Torrvaror mm satte vi aldrig in igår. För jag hade inte tid, jag hade bråttom till jobbet o Jennie ville lägga sig o dessutom så handlade vi så mkt så det får inte plats HAHA.

Så vi var tvungna att planera om i skåpen. Passade på att röja ur porslin mm som vi inte ska ha kvar..

Fick in allt i skåpen. Jennie är väldigt duktig på att planera och organisera..

      

Sedan så höll röjningsrycket i sig. Vi städade i linneskåpet och i garderoben bredvid lilla rummet. Röjde lite i klädkammaren. Hittade massor med saker o kläder mm att kasta bort.

Jag är en hamster o har jättesvårt att slänga saker, ger gärna bort istället?för då vet jag att det kommer till användning, och det känns mkt bättre.

Började röja ur i min garderob, hade massor med tidningar o väskor o allt möjligt, det mesta av det ligger på min säng just nu. Blir väl till att lägga ner det på golvet när jag ska lägga mig.

Halva v-rummet är fullt med pryttlar som vi inte ska ha kvar, mattor, sängkläder, jackor, filtar, lampa mm.

Det blir många vändor till soprummet.

Jag är långledig nu så jag har tid på mig att göra allt klart*ler*

Jag har tänkt röja ordentligt innan jag byter sovrum.

     

Har så mkt pryttlar så jag skulle kunna ha ett loppisbord?

Har aldrig bott så länge i en lgh som jag bott här. Snart 11 år. Fastän jag skänkt bort en massa till skolan o scouterna så är det ändå inte samma sak som att flytta med några års mellanrum, för då blir det riktigt rensat.

     

Pratade m Maria i fånen. Hon ville ha filtar som jag tänkte skicka iväg. Bra, då kommer de till användning. Samma sak med den mjuka kattburen som jag inte vill ha kvar längre.

      

Fick ihop en IKEA-kasse m kläder som är Johans. Och lite andra grejer till Johan.

       

 Idag var det dags för vägning. Egentligen igår men eftersom jag började på en tisdag så väger jag mig på tisdagar istället. Jag har gått ner 2,1 kg på två veckor. Känner mig ganska nöjd med det.*ler* Speciellt med tanke på att jag inte har motionerat ett dugg. Har ju varit förkyld så jag har inte varit på djupvattengympan

              

Kommentarer
Postat av: Snurran

Vad duktig du är - med röjning och vikt! *heja!*

Postat av: finkan

--Snurran-- Tack! Både röjningen o vikten borde jag ha tagit tag i ordentligt för länge sedan... Men nu så är jag på G

2007-03-29 @ 23:20:45
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback