Torsdagen 1/3-07

Var på kurs i Social dokumentation i Blackeberg. (Dag 1 av 4:a)Den var väldigt lärorik. Vi fick lära oss hur o vad vi ska/kan skriva. Med det här så kommer det bli massor av följdverkningar såsom tex tydligare biståndsbeslut. Det kommer bli mer för samordnarna att göra. Frågan är om vi kommer få någon tid till all den extra(noggranna) dokumenteringen. Enligt hon som höll i kursen har vi rätt till att få den tid det tar för att dokumentera. Någon gång nu under våren så ska vi börja dokumentera på datorer.

Det ska bli väldigt spännande att se hur det kommer att fungera i praktiken sedan. Jag ser redan nu framför mig hur det kommer se ut när vi kommer in på morgonen o ska sätta oss vid (en av fyra) datorer, och dagen som ska iväg och sitter där o läser igenom innan de går ut o jobbar. Och så kommer vi o ska strax hem o vill dokumentera. Det kommer bli ett väldigt stressmoment!!

Tror väl att vi är runt 25 personer /dag på jobbet. Förstår inte hur de har tänkt sig att det här ska fungera? men men det kanske kommer gå riktigt bra.

    



Låg o  sov en stund innan jag åkte iväg till jobbet. Var vaken före sex i morse.

Träffade fibromorsan  vid bilen. Hon åkte med mig, vi ska jobba ihop inatt.

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback