Ännu en lång lista av värdelöst vetande om mig 1/9-07

Jag tycker det är jätteroligt med listor. Den här listan hittade jag inne hos Bim..

 1. Hur gammal är du om fem år?
45.
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Om dagen började räknas efter 8 idag så är det mina katter. Jobbade till kl 8 i morse, så började det räknas innan så är det min jobbarkompis*ler*
3. Hur lång är du? 
167,5 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Hmm, det får nog bli senaste avsnittet av Midsomer murders. Visserligen är det en deckare men avsnitten är 1.5 h . Efter det har jag bara sett dokumentärer.
5. Vem ringde du senast?
Fibromorsan
6. Vem ringde dig senast?
Maria
7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Det sms var inte så rumsrent*ler*  ?Hej! Det är jag din mobil , jag har inget att meddela. Jag ville bara komma ur byxfickan. Lukten från ditt könsorgan är förjävlig!!! Tack för lite frisk luft;)?
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Ringa.
 9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Fortfarande bara förlovade (med varandra)
10. När såg du senast din mamma?
Mkt bra fråga. Det var väl någon vecka sedan när ma o pa var förbi här en sväng.
11. Vilken ögonfärg har du?
Blå, grå grön .
12. När vaknade du i dag?
16,30
13. Vilken är din favoritjulsång?
"White christmas" och "Last Christmas", bland annat.
'4. Vilken är din favoritplats?
Hemma. Och helst med alla familjemedlemmar hemma.
15. Vilken plats föredrar du minst?
Tycker inte om när det blåser, så där vill jag inte vara.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Ungefär där jag är nu.
17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Ingenting som jag minns
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Arbetskollegan inatt med sina sjuka historier
19. Hur stor är din säng?
Två stycken 80-sängar som sitter ihop. En continentalsäng(extra hög)
20. Har du stationär eller bärbar dator?
Bägge.
21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan
22. Hur många kuddar har du i sängen?
Har minskat ner antalet kuddar. Har nu 2 stora o 2 vanliga
23. Hur många landskap har du bott i?
Västernorrland, Uppland och här i stockholms län
24. Vilka städer har du bott i?
Graninge, Uppsala, Häggvik, Vendelsömalm, Brandbergen, Stureby, och så där jag bott sedan 1992 Hagsätra
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota 
Jag är oftast väldigt varm om fötterna så går det så är jag barfota. Men det beror ju på om jag är hemma, ute eller inne och på vad det är för väder.
26. Är du social?
Nej, jag är  osocial.
 27. Vilken är din favoritglass?
Äter inte glass ofta men Nogger är ju god. Annars så är det väldigt gott med vaniljglass, antingen med hallon eller i en marängswiss
28. Vilken är din favoritefterrätt?
Hallon, med Yoghurt. Lärt mig av bim
29. Tycker du om kinamat?
Absolut
30. Tycker du om kaffe
Ja, helst m mkt mjölk. för magen och smakens skull. Älskar cappuchino, latte mm
31. Vad dricker du till frukost?
Islatte
32. Sover du på någon särskild sida.
På mage med höger sida ner i kudden
33. Kan du spela poker?
Ja,  
34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja,
35. Är du en beroendemänniska?
Ja, jag är mycket beroende.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Ja, min mamma
37. Vill du ha barn?
Jag har två underbara barn, Jennie 20 år och Johan snart 19 år. Och kan absolut inte tänka mig flera barn. Vill inte börja om från början nu när de är vuxna
38. Kan du några andra språk än svenska? 
Engelska och lite tyska.
39. Har du någonsin åkt ambulans?
Ja, reagerade på ett läkemedel så vårdcentralen skickade in mig med ambulans.  
40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Pool
41. Vad spenderar du helst pengar på?
Förut så var det mest på barnen, tekniska prylar o skor. Nu är det nog mest på böcker. Fast jag köper dyrare skor när jag köper skor numera. Ajöss Skopunkten!!
42. Äger du dyrbara smycken?
Nej, använder nästan inga smycken.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Midsomer murders, Gilmore girls och jag längtar till Prison break börjar igen
44. Kan du rulla med tungan?
Ja.
45. Vem är den roligaste människan du känner?
En barndomskamrat  
46. Sover du med gosedjur?
Nej, med katterna, men de borde räknas för de är kramgoa!
47. Vad har du för ringsignal?
Jag har olika signaler beroende på vem som ringer. Jag har ?Goodbye my lover? till de som inte har egen signal
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, hemma hos mamma
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Finns inget som är rött inne i v-rummet där jag sitter just nu. Jo, några röda böcker i bokhyllan
50. Flirtar du mycket?
Njae, inte mycket. Men det händer.
51. Kan du byta olja på bilen?
Nej.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej.
53. Vilken var den senaste boken du läste?
"När jag fyller 30 ska jag vara smal" av Jenny Dahlberg
54. Läser du dagstidningen?
Ja, Aftonbladet på Internet.
55. Prenumerera du på någon veckotidning?
Nej.
56. Dansar du i bilen?
haha,Nej, men jag sjunger!
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Bandit i bilen på väg hem imorse.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En komihåglapp till mig själv.
59. När var du i kyrkan senast?
När Johan hade scoutavslutning eller ngt sånt för 5-6 år sedan
60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Har aldrig haft någon favoritlärare, men klassföreståndaren jag hade i 8:an var helt ok. Men han fick sparken för att han färgade håret lila
61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Ca 1 vecka, Paddlade kanot med klassen i 8:an Det var kallt o blött, mkt jobbigt och kompisen som jag delade tält med låg varken stilla eller sov tyst; hon satte sig upp o pratade i sömnen flera ggr / natt
62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Det var min dotter.  


Den som känner sig manad att göra listan kan väl skriva en kommentar så jag kolla in listan



Kommentarer
Postat av: Bim

Kul att läsa din lista! :-D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback