"Caipirinha med döden" av Maria Ernestam (juli 07)

Caipirinha med döden



Beskrivning:
  

"Väldigt välskriven roman...fantastiskt rolig..." Kajsa Ingemarsson

"Fascinerande läsning" Marianne Fredriksson

När Ericas sambo Tom berättar att han vill ta en paus i deras förhållande, rasar hela Ericas värld. Hon som trodde att deras liv tillsammans var perfekt! Sent en kväll när Erica tröstat sig med några glas vin, ringer det på dörren. Utanför står en stilig man som presenterar sig som Döden. Och utan att Erica riktigt har förstått hur det gått till, har hon bjudit in honom.

Döden visar sig vara en charmerande man som gärna lagar fantastiska middagar och vet att uppskatta ett glas gott vin. Dessutom är han en bra lyssnare och beter sig alltid som en oklanderlig gentleman. Inte konstigt Erica låter sig charmas. Men att inleda en relation med Döden får alltid oanade konsekvenser ...

"Den är intelligent, roande och ger tillvaron nya perspektiv som inte är helt oangenäma."Nerikes Allehanda

"Maria Ernestam debuterar med en originell historia där frågor om moral och livskvalitet diskuteras." Damernas Värld

"Kanske blir man inte väldigt mycket klokare av Caipirinha med Döden, men definitivt road." Arbetarbladet


Kundrecensioner
 Underbart annorlunda bok 
 Var flera månder sedan jag läste denna boken men kommer ofta på mig själv med att tänka på saker ur den. Sträckläsning utan tvekan. Önskar att det fanns en fortsättning. Man vill inte att den skall ta slut. Måste läsas! (:
 av Marlene, 2007-04-25
 Kanonbok 
 Vilken bok!!! Först gestaltar den sig som vilken annan sommar- och strandlitteratur som helst, men efter några sidor påbörjas resan som håller en fången i ett järngrepp! Kunde inte lägga ner denna fantastiska bok förrän sista sidan var läst! Tur att det var semster :-)
 av Bokmal, 2006-09-01
 WOW! 
 Vilken bok!
Man har ingen aning om hur den kommer att sluta så man bara måste läsa den klart snabbt!
Fantastiskt bra skriven! Världens bästa och mest oväntade slut!
Verkligen en annorlunda bok som jag kan rekommendera alla!!!
...WOW!!!!!
 av Miapia, 2006-07-09




Informationen kopierad från adlibris



Fick låna den här av en jobbarkompis i höstas som läser väldigt lite men hon tyckte den var helt underbar. Jag läste väl kanske 20-30  sidor då men den föll mig inte alls i smaken men nu tänkte jag ge den en andra chans innan jag lämnar tbx den.
Och hon hade helt rätt, den är så otroligt bra. Läste ut den i ett sträck i söndags och sedan så övertalade jag Jennie att läsa den på t-banan fram o tbx till jobbet i måndags och hon är ioförsig inte klar med den än men tycker att den är jättebra hon med.

Kan klart rekommendera den

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback