Torgvantar

Jag har tittat på mönster på torgvantar på olika sidor på nätet men inte hittat några jag föll för. Frågade också fibomorsan om hon hade ngt mönster på torgvantar m spetsmönster, men det hade hon inte. Jag har letat igenom mina mönster men inte hittat det här förrän jag kom på att jag hade även mönster i min tyglåda och mycket riktigt där i var den. Jag har stickat många torgvantar efter det här mönstret för länge sedan(på 80-90 talet)


Började sticka till mig i lördags natt. Blev klar med vänster. Jag fick så väldigt ont i händerna så jag tänkte jag skulle vila från att sticka i några dagar.


När Jennie fick syn på den i går kväll när hon kom hem från jobbet, så ville hon också ha.
 Kunde inte hålla mig utan började sticka på hennes inatt innan jag la mig.


Jag är oftast väldigt varm om händerna så jag har sällan vantar om det inte är riktigt många minus ute, så jag tänkte att hon har större behov än vad jag har av vantar.


Min vante (har ej fäst trådarna ännu)
image296


Jennie´s påbörjade (utan rullkant)
image297


Eftersom mönstret är från mitten av 80-talet så var det en rullkant på vanten, vilket inte Jennie ville ha. Så då blir våra olika och vi kan inte ta miste*ler'



Kommentarer
Postat av: Anki

Letade efter möster till benvärmare o torgvantar...hamnade här o blev förälskad i ditt mönster...du har inte lust att dela med dig av det?

Hittade ett fint möster i en tidning idag på strumpor med en liten uddkant upptill...tänkte göra om det till benvärmare...stickade mycke förr...så de sitter nog i *tror*

Tittat på Odd Mollys vinterkollektion...men fy va dyrt! 700 för ett par strumpor...de ger ja bara inte...de blir till o ta fram stickorna igen...

MVH//Anki

2007-11-13 @ 22:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback