Tisdagen 28/11-06

Johan kom hit o åt Lasagne till lunch efter han varit hos tandläkaren.

Sedan så åkte vi till skroten, skulle köpa en ny oljesticka och domkraft till Audin. Det fanns inga. Tyvärr… Men de hade flera st Audi100 inne på självplocken men Johan var tvungen att åka tillbaks till jobbet så det hann vi inte med. Han var ända borta i Häggvick o jobba.

    

Hem hämtade upp Jennie, åkte o titta på bilen som pappa hittat åt mig.

Den var fin… vit, automat. Men det spelar ingen roll jag kan köra både automat o manuell. Men det är roligare med manuell.

Vit bil är däremot inte så praktiskt. Har haft en vit Jetta förut o man ser ju all smuts väldigt fort på vita bilar.

    

Hem o packade ihop Lasagne o Morotskaka i lådor. Ska ge till ma o pa. Mamma är förkyld o har feber o är hemma från jobbet. Tänkte hon skulle slippa laga mat o så gjorde jag så mycket Lasagne så jag kommer få äta det hur många dagar som helst i alla fall.

     

Släppte av Jennie på jobbet en timme innan hon börjar och åkte sedan för att träffa pappa hos bilhandlaren.

Provkörde bilen o den var helt ok. Ett knackande ljud hördes när jag bromsade, pappa sa att det var ABSén men det har jag inte hört förut någon gång, så det skulle de kolla upp.

Pappas bil har ju servo o även jobbets bilar så det har ju bara varit min som jag kör som inte har servo.

Pappa köpte i allafall bilen till mig.

Ska betala av på den till pappa.

    

Hem igen. Johan kom vid halv sju och åt Lasagne igen*ler*( Sa ju att det blev mycket Lasagne.)




Mamma ringde o tackade för maten o morotskakan, hon var så glad för att slippa laga mat nu när hon är dålig. Och så tyckte de att det var jättegott.

    



Plockade ur mina tillhörigheter ur Audin eftersom den är Johans nu. Johan är överlycklig att få ha bilen, han trodde ju att han skulle bli tvungen att köpa en bil. Men kopplingsbytet kommer han att få betala. Och lite för bilen också*ler*

Tog en liten provtur runt Hagsätra. Var ju tvungen att känna hur kopplingen blev. Och så här bra har den inte varit förut, inte ens när jag köpte den för 5 år sedan.

Johan åkte vid nio.    



Hämtade Jennie på jobbet, de hade blivit jätteglada över att hon kom tidigare för det hade fattats personal hela dagen. Så det blev en timme extra för henne.

     

Vi tittade på Dödsklockan som jag spelat in för ett bra tag sedan.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback