Tisdagen 7/11-06

Jennie ringde en signal från hemtelefonen som vanligt när hon kom hem från jobbet. Jag hinner ju åka iväg innan hon slutar när hon jobbar kväll. Vi har ett system, om hon ringer en gång så ser jag att hon är hemma men om hon ringer två ggr efter varandra vill hon prata. I sådana fall ringer jag upp henne så fort jag har tid. Men om hon ringer från mobilen så är det ngt viktigt. Fungerar jättebra.

    

SEMESTER!!

Så skönt att vara ledig ett tag. Ska inte jobba förrän i slutet på november nästa gång.

Jennie har fått mkt jobb i november 75 % så det blir mest troligt ingen resa. Om det inte kommer en väldigt väldigt billig resa förstås. Vi har pratat om att åka i början på nästa år eller till våren istället.

Eller så tar vi Egypten resan nästa höst o bokar in den tidigt. Skulle ju vara kul att se och uppleva Egypten.

Är ju inte så förtjust i värme och är inte speciellt intresserad av att se andra länder så det känns ju ganska meningslöst egentligen att åka någon annanstans.

Och så trivs jag bäst hemma*asg*

Vet inte om jag har skrivit det förut men Egyptenresan skulle vara Jenniés 40-årspresent till mig. Hon ville bjuda mig på den för att hon vet att jag älskar allt som har med Egypten att göra. Hon är otroligt snäll o generös. Den resan är ju inte billig precis.

Hon har ju rest en hel del, oftast på jättebilliga sista minuten resor. Bott billigt, ätit billigt men sett väldigt mkt. Hon älskar att resa och vill besöka alla länder som finns*ler*

   

Tror att det här kommer bli en lång blogg….

   

När jag kom hem ifrån jobbet tittade jag på ”Den som viskar”(del 1 av 2), en svensk serie som gick förra helgen. Den var bra.

Har tänkt att jag ska hålla mig vaken idag så jag kan sova inatt istället. Får se hur det går  –är jättetrött.

   

Maria kom hit, ska slinga håret och klippa henne.

  

Klippte Maria, tog det mesta av det slitna.

Jennie kom upp vid två då hade jag börjat med att dra fram hårslingor. Hon var så fin med ”babymössan” på huvudet.

   

Jennie åkte iväg för att jobba kväll.

   

Fixade middag och åt medans blonderingen verkade.

Slingorna blev riktigt bra.

Maria drog vid sjutiden.

   

Tittade klart på del 2 av ”Den som viskar”, den får en trea i betyg av mig.

   

Jennie ringde för att kolla om jag kunde hämta henne när hon slutar.

La mig för att vila, sov ca 1,5 h. Maria ringde runt elva o väckte mig.

Åkte iväg o hämtade Jennie.

   

Jennie o jag tittade på ”Prison Break” som jag spelade in igår. Och efter det så tittade vi på första avsnittet av ”Ugly Betty”.

Jennie har tänkt titta på dubbelavsnittet av ”Grey´s anatomy” innan hon lägger sig. Får se hur jag gör, somnar säkert här i soffan*ler*

Nu ska jag plocka ut linserna som har suttit i alldeles för länge. Sedan igår kväll någon gång.  Inte bra !

      

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback