Måndagen 22/1-07 Söndagen 28/1-07

Måndagen 22/1-07

  

Gjorde inget speciellt. Kollade på tv, pratade i telefon.

        





Tisdagen 23/1-07

  

Var på demenskurs i Abrahamsberg hela dagen, åkte t-bana dit o hem. Det här var del två av två. Första delen var i december. Det var kul att träffa personal från de andra enheterna. Men det var väldigt basic, det bästa var diskussionerna vi hade.

       





Onsdagen 24/1-07

 

Vaknade tidigt idag med och åt frukost med Jennie för fjärde dagen i rad. Har bestämt mig för att jag ska äta både frukost, lunch och middag i fortsättningen. Och inte hoppa över några måltider.

La mig för att vila lite, strax före sex på kvällen. Då ringde chefen för att höra om jag skulle gå på samverkansmötet på torsdagen. Sa att jag inte fått info om det. Det var därför hon ringde mig, hon hade precis delat ut lappar i våra fack och såg att lappen om mötet låg kvar.

Hon frågade om inte samordnaren ringt mig eftersom jag varit långledig, men det har hon inte gjort. Eftersom chefen tyckte det vore bra om jag kunde vara med på mötet så ringde jag fibromorsan för att höra om hon kunde jobba istället för mig.

Hon var trött för hon hade inte vilat på dagen och jobbade istället för mig igår för att jag var på kurs på dagen. Provade att ringa till några andra men fick inte tag på någon, ringde tillbaks till fibromorsan o hon ställde upp… Snällt! Så jag blev ledig inatt …skönt.

         





Torsdagen 25/1-07

  

Frukost med Jennie idag igen. Eftersom jag inte vågar använda bilen, för jag vill inte riskera att bli inlåst igen, så åkte jag t-bana idag också. Träffade Maria på väg till t-banan och fick låna hennes busskort för hon skulle ingenstans på dagen. Mkt gulligt av henne!

Mötet var på stadsdelsförvaltningen i Bromma 10.00, med samverkansgruppen. Som består av enhetscheferna + chefen över de och så vi arbetsplatsombud. Och så var det en från SKTF med. Det var ett väldigt intressant och informativt möte *ler* Men det höll bara på en timme drygt.

Hem dona o fixa lite.

La mig för att vila en stund innan jobbet och somnade till, skönt för jag var upp vid sex imorse och ska iväg o jobba inatt. Och så ska jag lämna in bilen imorgon bitti direkt efter jobbet så det dröjer innan jag kommer i säng.

Kom in i bilen och åkte till jobbet.

        






Fredagen 26/1-07                        

  

Träffade på Jennie på jobbet på morgonen. Stackarn, hon jobbade på jobb 1 igår kväll, det blev inte många timmars sömn för henne inte.

Glömde lämna Marias busskort igår kväll när jag åkte till jobbet så jag fick svänga förbi o lämna det till Maria innan jag åkte för att lämna in bilen.

Åkte till Autoherba för att höra om de hade termostat till min bil inne, det hade de inte, den skulle kosta 575 + moms. Hutlöst dyrt o jag klarar mig med halvljummen bil. Tycker inte om när det är för varmt i bilen. Men om det skulle bli 20 minus så skulle det nog vara skönt förstås. Men i söndags var det -12 eller -13 när jag hämtade Jennie från jobb 1 och vi frös inte*ler*

 Lämnade bilen hos gubben(bilhandlaren), ringde till pappa som jobbar i Huddinge just nu och han kom o hämta mig. Släppte av pappa utanför jobbet o så fick jag låna hans Cheva.

Då var klockan närmare elva, tänkte att jag inte sover idag, håller mig vaken o vänder dygnet på en gång, eftersom jag är långledig igen..

Dammsög, dammtorkade o skurade. Dammsög v-rumsgardinerna, de är ju bruna men det var så mkt katthår på de, det syntes tydligt idag för solen låg på. Katterna brukar sitta i varsitt fönster o titta på fåglarna.

Plockade, fixade o donade lite. Tvättade några maskiner också.

Hämtade upp pappa runt tre och körde sedan hemåt. Pappa hade pratat med gubben, han hade besällt nytt lås till min bil. Får se när bilen blir klar. Skulle egentligen med pappa hem o få låna hans Audi. Men jag lovade Cattis hyresgäst att jag skulle lämna nycklarna till den andra tjejen som ska flytta in idag. Och hon skulle komma runt tre. Så vi tar Audin imorgon istället, behöver ingen bil idag.

 Mötte upp Jennie i C, in på Vivo o handlade lite. Träffade Maria o fröna också.

Maria hade köpt busskupongshäfte till mig, för de höjer priserna på måndag. Kan vara bra att alltid ha på sig om det skulle bli ngt knas m bilen eller om jag ska någonstans. Det kommer bli mkt dyrare utan kupong om man ska betala i spärren eller på bussen. Tror det var 40 kr som det kommer kosta.

Jennie o Ronja gick ner till t-banan o köpte ett häfte till, till mig.

Tjejen som skulle flytta in kom inte förrän vid halv sju. Jag hade satt en lapp på dörren när jag gick för att möta Jennie.

Jennie o jag beställde Pizza ifrån Pappagallo, mkt gott.

        





Lördagen 27/1-07

  

Hade en kille från jobbet(kvällspersonal) här på fm som pratade sig varm för ngt nytt revolutionerande viktkontrollsystem. Han hade med sig en tjej som har hållit på med det här ca 1 månad.

Det påminde väldigt mkt om Herbalife. Det fanns shakes, proteinkakor, omega3 oljekapslar osv. Gick inte med.

Har ju ätit frukost varje morgon i ca 1 vecka, nu ska jag försöka att röra på mig mer. Ska få till vettiga matvanor, funkar inte att hålla på o hoppa över måltider.

Vore kul att köpa en snygg bikini tills jag ska åka till Turkiet, så jag får lite mer färg på kroppen än vad jag får i baddräkten. Har en svart bikini som jag köpte förra våren på Stadium. Överdelen är lite liten(fast det var största storleken de hade). Använde den några ggr i somras ändå.

Pratade med pa, de skulle åka o handla efter att de ätit lunch.

Gick ut till Milanbacken en stund. Maria var där med Ronja o Tindra och åkte pulka, det blåste småspik.

De följde med in till mig o åt lunch. Sedan gick de ut o fortsatte åka pulka ett tag till.

Loggade in på viktklubb o läste lite där. De har gjort om sidan sedan jag var där senast. Blev medlem där sep 03, gick knappt ner någonting, men jag rörde ju inte på mig nämnvärt heller. Men det står att man ska gå ner 0,5 -1kg i veckan ändå. Hmm!

Men nu ska jag alltså göra ett nytt försök och den här ggn SKA jag röra på mig mer.

Jennie kom hem ifrån jobbet o hade Anna med sig.

 

Ma o pa dök aldrig upp så vid åtta ringde jag o de var hemma och hade varit hemma länge. Hmm, börjar pappa bli lite glömsk….? Eller missuppfattade jag honom…

 

Pratade i telefon o tittade på tv på kvällen.

       






Söndagen 28/1-07

 

Anna o Jennie hade åkt när jag gick upp. Jennie iväg för att jobba på jobb 2 och sedan på jobb 1 också. La mig i ett bad.

 Pappa ringde, bestämde  att han skulle komma och hämta upp mig kl 11. Plockade upp Maria på vägen. Hon hade lämnat fröna hos deras pappa för tyvärr så ligger deras bälteskuddar kvar i min bil, så de kunde inte följa med.

Pappa hoppade av hemma hos sig,  Maria o jag fortsatte direkt till Rusta i Länna. På vägen dit så var vi in på Eurostore, de hade stora resväskor för 300 kr, med kombinationslås. Köpte inte där utan vi åkte vidare till Rusta där de har för 199:- för samma typ av väska. Naturligtvis så var de slut på Rusta o även på alla andra Rustabutiker.

Maria o jag köpte oss varsin korv utanför Rusta, kom på att jag glömde att äta frukost i morse. In på Eko en sväng o där kostade de 499:- Vi åkte tillbaks till Eurostore igen.

Pappa hade Marias dramaten, Torsten( efter Torsten Flink som Maria gillar)i bakluckan så Maria tog med den in o fick ett nytt hjul till den.

Jag köpte ett set med tre väskor för 600:-. Maria köpte den stora. Köpte lite plastbunkar, rökelser med kaneldoft och rökelser med vanilj. Köpte även luktgrejer till bilen som luktar vanilj. Vanilj är min favoritdoft.

Köpte mig en egen dramaten. Får så ont i händerna när jag bär, så ofta passar jag på att handla på hemväg från jobbet när jag har bilen för att slippa bära från C.

Släppte av Maria utanför Danne, sedan åkte jag hem med mina grejer o tbx till C, träffade på Maria o fröna. Vi gick in på Vivo, handlade lite.

Jag åkte till Maria , lastade av Marias saker.

Tände rökelsen med kaneldoft när jag kom hem, det luktar underbart av den i hela lägenheten.

Ska lägga in den här bloggen redan nu.

Kommer ändå inte göra ngt speciellt ikväll, säkert bara se på tv o prata i telefon i alla fall.

  Ronja

Tindra

Ronja


Ronja

Tindra o Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback