Torsdagen 23/11-06

Idag så har Jennie o jag plockat o donat lite. La in lite räkningar.

  

Och så gick vi till soprummet med en massa skräp.

   

Vi åkte till fd UPC i Marievik eller vad det heter och bytte ut mitt bredbandsmodem då jag även ska ha telefoni genom Comhem.

Tyckte att det verkade inte riktigt klokt att ha tre modem så jag fick ett annat som både telefonin o bredbandet går igenom.

Efter det så åkte vi till Lidl som öppnade idag här i Rågsved/Hagsätra och shoppade lite.

   

Johan ringde, han var ute hos Janne o hjälpte morfar o Janne med min bil. Han hade mött upp morfar i Huddinge o åkte med honom hem till morfar o mormor o ätit mat innan meckningen.

 


Kopplade in nya modemet och fick igång datorn ganska fort men det tog en bra stund innan telefonen började fungera. Så just nu har jag två st telefonnummer. Jättebra för då kan både Jennie o jag prata samtidigt*ler*. Man kunde välja att ha två nummer men vi kom fram till att vi inte behöver det. Men tills porteringen av mitt gamla nummer blir klart så kommer bägge att fungera.


   

Johan ringde strax före nio, då var de färdiga med min bil. Han frågade om han fick låna bilen hem (till Södertälje) så kommer han förbi imorgon o sätter på vinterdäcken. Och det fick han.

  

Jennie är ledig ikväll.

  

Jennie o jag tittade på Medium, sedan ringde jag Johan o då var han nästan hemma. Bilen hade gått bra men hade varit lite varm - runt 100 grader men den hade inte kokat, han ska kolla kylarvattnet sedan.

Om jag fattade rätt så har motorns alla slangar mm varit isär plockade.

   

Pratade en stund med Maria i telefon. Och Jennie satt samtidigt o pratade från det andra numret. Bloggade bakåt för en vecka ….

 




La mig vid halvett-tiden


Kommentarer
Postat av: Bim

Hej Annika! Jag träffade din jättegulliga systerdotter Ronja i skolan i dag!

Postat av: finkan

--Bim-- Va kul, ja hon har frågat vem det är som jag känner o Maria har pekat ut dig i skolkatalogen. Ja, visst är hon gullig*ler*

2006-11-26 @ 00:48:03
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

Jättegullig! ;-) Hon frågade om jag kände någon Annika, och först så kom jag inte på att det var dig hon menade! Tänker på dig som Finkan! *Ler*

2006-11-26 @ 17:57:43
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

haha, ja det är ju så, vi har förlorat våra namn...

2006-11-26 @ 23:32:51
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

Hahaha! Precis så är det! Hälsningar från BRITT-MARIE !!!

2006-11-27 @ 19:50:31
URL: http://bim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback