Tisdagen 3/10-06

Vi har fått nya nyckelskåp på jobbet så vi fick våra brickor kodade o en sifferkod som skall slås in, annars kan man inte öppna skåpet. Det betyder att den som öppnar skåpet är ansvarig för alla nycklar som plockas ut. Hmm, vilket strul det kommer bli. För skåpet måste stängas innan nästa ska ta sina nycklar. Och då måste den personen logga in. Det kommer bli en lååång kö innan alla har vant sig. Och så ska nycklarna till vårdtagarna få nya nummer, och läras in.  

Så vi kom inte ifrån jobbet förrän halv nio, slutar åtta.

Men nu så är jag långledig…Skönt!

 

Pratade med Jennie på väg hem imorse, vi hade tänkt iväg o simma men vi kom fram till att vi hoppar över det idag också. Ev att vi åker iväg senare under dagen.

 

Frukost o sedan tittade jag på Prison Break när jag kom hem imorse. Sedan blev det ungefär halva My name is Earl innan jag somnade ifrån. Hade tänkt hålla mig vaken idag  eftersom jag är långledig nu men det gick inte var så trött.

 

Nya chefen ringde vid halv fem, hon hade försökt ringt på fm. Hon hade missat att jag jobbat inatt, men varken Jennie eller jag hörde telefonen. Chefen har inte lärt sig vårat schema ännu. Och så brukar hon ofta vara på stadsdelsförvaltningen eller så på möten o kurser. Så det är inte ofta vi träffar henne.

Jag är ju nattens arbetsplats/skyddsombud sedan någon månad. Men har inte varit på några kurser eller så ännu, de kommer igång senare under hösten.

Men fick ett brev ifrån arbetsmiljöverket för ca 2 veckor sedan. Vi som är arbets../skydds ska träffa arbetsmiljöverket i slutet på månaden o senast den 16:e den här månaden ska vi lämna in  svar på olika frågeställningar. Så nu på torsdag ska vi träffas för att gå igenom allt o svara o skicka in våra svar.

 

Jennie o jag möblerade om lite, och höll på med lite smågrejer som behövde göras också, såsom att spika fast den nya antennsladden till hennes tv.

 

Vi tittade på Gilmore Girls –ett tårdrypande avsnitt. Och direkt efter det var det Desperate housewives.

Sedan tittade jag på senaste avsnittet av The 4400 som jag hade inspelat.

Och efter det The Missing med Tommy Lee Jones, den var bra.

 

Mycket tv(video), väldigt lite telefon o inget läsande alls idag

 

Blev en massa telefonprat ändå för syrran ringde miss i natten..

   

Kommentarer
Postat av: Bim

Lång blogg! Kul! Jag älskar långa blogginlägg! ;-)

Postat av: finkan

--Bim--, ja en del bloggar kommer nog att bli korta men jag försöker skiva regelbundet. Gillar att blogga;)

2006-10-04 @ 20:31:52
URL: http://finkans.blogg.se/
Postat av: Bim

Hihi! ;-) Där ser du! ;-)

2006-10-05 @ 18:35:54
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: Syster

Vad skönt det lätt att åka o simma :-)

2006-10-06 @ 10:45:16
URL: http://qulamaria.spaces.live.com/
Postat av: finkan

--syster-- när ska vi åka o simma då?

2006-11-02 @ 16:32:05
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback