Fredagen 22/9-06

Vi var inte bara nattens änglar inatt, vi var räddande änglar. Hos två st vårdtagare så var det rökutveckling i köket pga att plattan var på med innehåll i kastruller.Hade vi kommit något senare så vet man aldrig vad som hänt. Vi rapporterade om det imorse. De skulle se över så fort som möjligt. De behöver spisvakt bägge två. Eller ännu hellre annat boende....
Pratade med chefen i morse, samordnaren har satt in en timmis istället för mig på tisdagen, så jag går på onsdagen. Men om det skulle bli något problem av ngt slag så sa jag att jag behöver inte vara på med på planeringsdagen , speciellt inte om vi ska göra samma saker som förra gången, nämligen rita upp o beskriva på planscher hur vi vill att det ska se ut på våran arbetsplats. Utopi, med andra ord. Ingenting som någonsin kommer att bli av.
Hon sa att det kommer att vara ungefär det den här gången också. Så vi får se.
Timmisen som ska jobba är en ny tjej som började jobba dag för några veckor sedan -har ingen aning om vem det är. Hoppas hon är bra och klarar av att jobba natt -eller rättare sagt klarar att hålla sig vaken.

När jag kom in genom källaren imorse så stod det två killar vid våran trappuppgång i full färd med att börja borra, så där var förklaringen till borrandet som höll på i evigheter i går. De håller på med källardörrarna. De skulle bara hålla på ca en halvtimme till innan de var klara. 
Skönt ...så att man får sova i lugn o ro *ler*.

Fastnade här på blogg.se Läste Bims 100-lista och började skriva på en egen.      Jättekul, men ganska svårt faktiskt.

Blev ingen sömn, satt o skrev på MSN i några timmar och sedan kom grannen ner på en fika.

Tvättstugan kl fyra, har ingen lust men ett nödvändigt ont

Väl hemma från tvättstugan så höll jag på med att installera det trådlösa nätverket men jag gav upp o stoppade ner allt i lådan igen. Verkar som om jag måste ha alla datorer anslutna för det fanns inga fler "hål " i modemet.
Hmm, antingen kan jag skylla på att jag är övertrött eller så är jag korkad.*flinar*

Förresten så höll de på att borra i omgångar fram till halv tolv ungefär. De håller på att installera automatisk dörröppnare i porten.

Sitter och tittar på travel o living. Och surfar runt lite grann, och pratar i telefonen.

Är ledig i helgen , ska bli så skönt!



 

Kommentarer
Postat av: Bim

Ha en fortsatt riktigt trevlig helg nu när du är ledig! Jag ser fram emot din 100-lista!

Postat av: finkan

Har fortfarande inte kommit i säng. När jag väl var klar med listan så var jag tvungen att logga in igen o hade inte sparat den som utkast på länge, så ca hälften försvann. Har gjort om den nu, men går igenom den en gång till innan jag lägger in den. Och nu tänker jag lägga mig, så den kommer imorgon. Ha en bra helg du med.

2006-09-23 @ 03:46:27
URL: http://finkans.blogg.se
Postat av: Bim

Ett tips till dig är att alltid skriva allting i WORD på datorn, och sen kopiera in texten i bloggen. Så gör jag alltid när jag skriver mina dagböcker och allt annat. Litar inte ens alltid på utkast. Mycket bättre att ha det sparat i datorn.

2006-09-23 @ 13:59:46
URL: http://bim.blogg.se
Postat av: finkan

Tack Bim för tipset. Kommer följa det i fortsättningen.

2006-09-23 @ 14:07:45
URL: http://finkans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback