Tisdagen 26/9 -torsdagen 28/9

 Tisdag.

Jag blir ledig inatt, ska på planeringsdagen. Hoppas det blir givande. Vi ska till Sånga-säby konferansanläggning ute på Ekerö, mot Färentuna. 

 

Höll mig vaken hela dagen eftersom jag ska sova inatt för annars så funkar det inte att vara på planeringsdag från 8.45-16.30

 

Jennie var och jobba sin första dag idag. Hennes första jobb är det också om man inte räknar med sommarjobben förstås. Det hade gått jättebra, hon skulle bara jobba 3 h men de fråga om hon kunde jobba längre. Så det blev 8 h istället.

 

Maria(syrran) o jag åkte o hämta upp Johan o Christine. Sedan åkte vi till stan för de skulle titta på en kattunge och självklart så köpte de ju den. Den är så söt. De fick låna Maria´s kattbur. 

På vägen hem kom vi på att vi inte ätit middag så Maria o jag gick in på pizzakiosken o  köpte varsin kebab.

Hann inte ens komma hem förrän Johan ringde o sa att de ringt från ett jobb han sökt o att han fick jobbet. Han börjar imorgon. Så bägge mina frön börjar jobba nu med en dags mellanrum.

Jättekul är så glad för deras skull, att de fick jobb så snabbt..*ler*

 

Resten av kvällen tittade jag på tv o pratade i telefon.

 

Jennie sover hos en kompis efter jobbet.

 

Onsdag.

Gick upp halv sju, la mig i ett bad. Kände att det var värt det o hellre komma lite senare, var så trött o frusen.

Åkte 7.40 massor av trafik på essingen men det stod aldrig helt stilla, farten låg på 25-40 km/h. . Men det släppte på en gång jag kom av Essingen. Var framme på Sånga-säby 8.35 så det gick ju fort o bra ändå. Vi skulle ju börja 8.45, så jag hann i tid. .

Planeringsdagen gick bra, det är jättefint därute. Fick god mat också –Rotmos o fläsklägg.

 

Mötte upp syrran i centrum, in på Vivo och köpte frallor, brieost o en Frödinge kladdkaka, hann inte baka någon – eller jo det hade jag ioförsig hunnit men jag orkade inte. 

 

Strax efter sex kom grannen,  som ska hålla i ljuspartyt ner, för att plocka fram o fixa iordning.
Det var väldigt dålig uppslutning, tyvärr.

Handlade litegrann, de har jättefina ljus men de är ju inte gratis direkt.

 

Pratade med Johan, sent på kvällen och fråga hur det gått på jobbet för honom, Och det hade gått jättebra, trodde att han skulle dit på introduktion bara, men han hade fått jobba 10-19.

 

Mycket telefonprat o lite dator innan jag la mig.

  Torsdag.

Ställde klockan på 8, ska ju lämna in bilen på verkstaden idag. La mig i ett bad och sedan iväg till verkstaden. Lämnade in bilen – en damasker som ska bytas o imorgon är det dags för besiktning. Otroligt vad tiden går fort , tyckte det var alldeles nyss som jag gjorde det.

Fick för mig att gå ifrån Glömstavägen till Huddinge, för jag missade bussen med ett par minuter.

Det tog ca en halvtimme, mötte upp med dottern där. Uträttade lite ärenden.

Sedan så gick vi hem, tog ca en timme med två korta pauser efter vägen, då jag tog av mig skorna.

Fick så ont i fötterna för mina gumpadojjor är trasiga under, kände av gruskorn osv. Så nu så ska de kastas, som tur var så köpte jag ett par likadana för där här var så sköna. Så nu ska de plockas fram, och gås in.

Runt halv fyra ringde han från verkstaden o sa att bilen var klar. Ringde grannen o fråga om skjuts dit o det fick jag.
 

Christine o en kompis kom förbi med en kattunge de var o köpte nu ikväll, här i Hagsätra.

Lovade skjutsa hem de, Maria kom förbi o följde med också, även Jennie följde med för att hälsa på kattungen de köpte häromdagen.

Den nya kissen var jättemodig o kelig, Sessan morrade lite men de kommer säkert att komma överens om ett tag. Sessan var ju först, så det är ju hennes revir.

Hann träffa Johan en snabbis också, han kom precis hem från jobbet.

 

Kollade lite på inspelade band o pratade i telefon resten av kvällen.

   

Kommentarer
Postat av: Bim

Nu blir jag jättenyfiken! Vad är det för jobb som Jennie och Johan har fått?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback