Torsdagen 12/4-07

Tänkte mig en tur till Willy´s idag. Tänkte höra om Maria ville med.

 

Pratade med Maria i telefon, satte på den bärbara datorn och det flimrade hej vilt på skärmen, nästan så man inte såg någonting?.shit!!!

Hämtade min externa och förde över bilder och hann med det och bloggutkast sedan dog datorn eller den dog inte men det blev helt svart.

F**N, vad jag är trött på strulande grejer.

Jaha, det var ju bara att ringa Nicator.

Den fungerade inte ens med recoveryskivan i, så det är bara att lämna in den. Det är en hempc, fick den i september så den är inte gammal heller. Men men, ngt ska ju strula -det är ju bara så.

Och det VET man ju att när man lämnar in datorer så tar det lång tid, innan man får tillbaks de.

Min stationära dator har ju stått sedan i höstas det är ngt fel på den men tänkte inte lämna in den förrän efter Turkiet-resan.

Bestämde mig för att lämna in den nu, för jag kan inte vara utan dator, visserligen har Jennie dator men hon sitter o pluggar vid den hela tiden? Nej, inte hela tiden men när hon är hemma så sitter hon vid den. Och jag är van att kunna sätta mig vid datorn när jag vill -så det blir jobbigt. Vi har ju haft varsin dator i så många år nu.

   

Ringde upp Maria igen, frågade om hon ville med till Willy´s och det ville hon.

Packade ner den stationära datorn i en IKEA-bag, lämnade in den här i C.

   

Åkte till Kungens kurva. Var in på Skopunkten och lämnade tbx mina svarta skor med piraten på som jag köpte för ungefär en månad sedan. De hade spruckit på insidan. Har bara använt de 3 ggr. Gick runt o tittade om jag skulle hitta några andra skor men hittade inga. Fick tillgodokvitto.

In på Media Markt och köpte en ny brödrost, väldigt billigt bara 129:-

Sedan så blev det in på Willys, köpte kattsand, en massa mat och en säck med hallon o en säck m räkor.

När jag stod i kassan så ringde killen från data-stället, han sa att det kommer kosta ca 2000:- om jag inte ville ha sämre saker i den för då skulle det kosta ca hälften. Sa att det låter ok. Sedan så var det ngt knas med ena minnet också.

Den blir färdig tisdag, senast onsdag för han måste beställa grafikkort o processor eller vad det va.

Det var de fickpengarna mindre till resan?.

 

Hem, packade upp, satte på Jennie´s dator. Som tur var så hade hon åkt till stan o kommer inte hem förrän sent så jag får ha datorn för mig själv ikvällJ

Kom inte ihåg lösenordet för MSN o hotmail först, men till slut så kom jag på vad det var.

Jag brukar skriva upp alla lösenord men varit slarvig med det sedan jag fick den bärbara.


   image88
Johan lånade min bil i måndags


 

Åkte iväg till stan o lämnade in den bärbara vid åtta. Han trodde att den nog skulle bli färdig på ca 10 arbetsdagar. Vi får väl se.

Så har ni tyckt att det tar lång tid ibland innan jag lägger ut bloggar så blir det kanske värre den närmaste veckan, det kanske inte kommer någon blogg förrän jag har fått tbx den andra..

 

Bokföra och så på Vk kommer i första hand.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback