En av Maya´s favvoplatser

Maya o Mysan ligger oftast på balkongen på sommaren, hösten o våren. Och även lite på vintern. Jag har inglasad balkong så har jag den fördragen på vintern så blir det ganska skönt därute. Om det inte är många minus förstås.

image269



Men hon älskar att vara framför dataskärmen.... speciellt om hon kan störa mig en stund*ler*
Fast först så trampar hon av o an på tangentbordet och sedan så står hon framför skärmen och vägrar att lägga sig ner.
Efter att jag plockat bort henne minst 10 ggr så hoppar hon upp o lägger sig ner och där ligger hon ett tag tills hon har tröttnat och då måste hon ju upp i mitt knä och puffa på mitt ansikte några ggr. Speciellt om jag sitter o läser bok på datorn.


image268

Katter är underbara djur.
Maya är en Ragdoll och det närmaste man kan komma en hund utan att ha en..
De är smarta, vilket i oförsig alla katter är *ler och så är de väldigt sociala och vill vara med överallt.
Maya följer efter mig från rum till rum.. Och det har även Mysan börjat göra. Mysan är ju en vanlig bonne och de "ska" ju inte göra så.


Här finns länk till
ragdollklubbens hemsida, där ni kan gå in o läsa lite om denna underbara kattras. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback