Energitjuvar

Såg på "Fråga doktorn" ikväll. Det jag ville se var inslaget om "energitjuvar".

Ingalill Roos som har skrivit boken "Energitjuvar: i familjen, i relationen och på jobbet" var med i programmet. Jag tycker det är väldigt intressant det där om energitjuvar.Tyvärr så finns det energitjuvar överallt, på jobbet, bland vänner.. ja överallt.Man ska skydda sig och sätta gränser för sig själv. Man ska lära sig att bli medveten om energitjuvarna och ha självkännedom. Det är bra att känna efter om man blir glad eller trött av en relation… Blir man trött och utmattad så är det säkerligen en energitjuv man har att göra med.…Personligen så har jag blivit väldigt medveten om energitjuvar genom en fd arbetskamrat, som håller på med Reiki o healing. Hon har lärt mig väldigt mkt och numera så försöker jag hålla distans(så gott det går), eller rättare sagt hålla mig undan;) fegt kanske men eftersom det inte går att förklara för energitjuven ifråga att jag inte orkar höra på hennes bekymmer osv hela tiden (för hon förstår inte vad jag menar ändå, har försökt många ggr), så är det bästa lösningen för mig. Har även energitjuvar på jobbet…. Men om de tänker jag inte gå in på här o nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback