Utmanad feb 07

Utmanad! Jag blev utmanad av Bim
1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där??
på mina nya stövlar, och istället för att fortsätta vidare ner på betongen?
Ur ?Djävulen bär Prada? av Lauren Weisberger 
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Maya (Jennie´s katt) 
3. Vad var det senaste du såg på tv??
Tur i oturen? på fm, inspelat för några dagar sedan på tv4film 
'4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
18.35 (18.40 var den) 
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Reklam på tv´n 
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Vid femtiden idag, då gick jag till C o handlade lite 
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Dagens tv.com 
8. Vad har du på dig?
Trosor, behå, strumpor, jazzbyxa, linne, polotröja,
9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Drömde gjorde jag säkert, men jag kommer nästan aldrig ihåg vad.(Bims formulering)
10. När skrattade du senast?
Åt Tindra inne på Vivo.
 11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Jag är i v-rummet Har inte så mkt på väggarna där. 3hyllor(svarta från Ikea) m blommor o ljushållare på. Två st väggryor som jag knutit själv, en m Nefertiti o en m Tutanchamon.En stor väggprydnad för värmeljus(8st) på väggen ovanför tv´n.En hållare m ett stort fyrkantigt ljus på ovanför soffan mellan ryorna 
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja, folk som inte skrapar bilrutorna utan bara har ett litet hål mitt fram?. Fast det kanske inte är konstigt utan bara korkat. 
13. Vad tycker du egentligen om den här utmaningen?
Jag är ganska så barnslig av mig ibland, så jag tycker det är rätt så kul med såna här utmaningar, och olika listor. Man lär alltid känna bloggare lite mer när man läser dem.(Behöll Bims formulering, den var så bra) 
14. Vilken var den senaste filmen du såg:
Samma som i fråga 3 
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Haha, det beror på hur många miljoner?..men jag skulle först o främst
Göra mig skuldfri.
Köpa en splitterny bil. (en grafitgrå Audi A4 )
Investera i aktier o dylikt, så jag kan leva på pengarna resten av livet(så det måste var mkt pengar)  
Sluta arbeta(YES!) Har ju bara 25 år kvar till pension *asg*.
Lägga in mig på ett hälsohem; få mat tillagad så jag åt ordentlig o rörde på mig mkt hela tiden?så jag blev smärt o smidig*ler*
Hjälpa mina nära o kära 
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till:
Vet inte vad det skulle vara.. Fråga om det är ngt ni vill veta. Är det alltför privat så får ni inget veta?
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Se till att alla kan få bo i sina respektive hemländer utan att vara rädd för att bli tillfångatagen eller dödsdömd för sina (politiska) åsikter 
18. Tycker du om att dansa?
Ja, det gör jag 
19. Georde Bush?
Tycker inte om?  
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke respektive flicka?
Jag har ju en av varje, och de heter Jennie och Johan. 
22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Nej, trivs bra här. Tycker om att årstiderna växlar 
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till Pärleporten?
Tror inte, så det kan jag inte sia om.. 
24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Har bara en och det är Maria 

Kommentarer
Postat av: Bim

Kul att du antog utmaningen! Det är alltid så roligt att läsa vad folk svarar! :-)

Postat av: finkan

--Bim--Tycker jag med, gillar listor*ler*

2007-02-11 @ 23:44:39
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback