"Lär känna psykopaten" av Görel Kristina Näslund (juli 07)


Lär känna psykopaten





Beskrivning:
  

"Lär känna psykopaten  är ur många synvinklar en av de mest läsvärda och viktiga psykologiböcker som utkommit i vårt land." Skånska Dagbladet

Vad rör sig i huvudet på en psykopat?

Psykopaten känner inget medlidande, inga skuldkänslor och ingen rädsla. Han är impulsiv och har en lättväckt vrede. Detta gör att psykopatiskt lagda personer ofta är kriminella och blir beroende av den kick som brottet ger - så som en narkoman är beroende av sin drog - menar psykologen och medicine doktorn Görel Kristina Näslund.

Lär känna psykopaten innehåller fakta om orsakerna till psykopati, intervjuer med psykopatiskt lagda personer och deras anhöriga, diskussioner om våldets ursprung, psykopatibegreppets historia och pedofilernas psykopatiska drag. Här finns även en checklista som används för att utreda om någon är psykopat.



 
 

Kundrecensioner
 Lär känna psykopaten 
 Jätte bra!
 av Elias, 2007-03-14



Informationen kopierad från
adlibiris



Jag tyckte boken var väldigt bra och intressant...  och väldigt lättläst


Den här boken började jag att läsa på förra våren. Köpte den inne i stan när jag skulle vänta in Jennie och det var fel på pendeln så jag fick vänta en timme på henne. Sedan så har den legat. Började naturligtvis om från början igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback