Lördagen 21/7-07

Var helt slut igår kväll.

Hade ju gallstensanfallet på dagen igår..

La mig strax efter tio igår kväll och somnade efter bara några sidor i boken. Vilket gjorde att jag vaknade strax efter tre inatt, klarvaken. Hann läsa ut boken och börja på en ny bok. Låg o slappade i ett bad efter att Jennie åkt iväg till jobbet.

   

Stod på balkongen o tog en cigg när grannarna gick förbi på väg ner mot Älvsjöbadet, då var klockan halv nio. De undrade vad jag gjorde vaken så tidigt, de skulle bara ha vetat att jag varit uppe sedan tre!!!

    

Plockade ihop det jag skulle ha med mig o gick ner till Älvsjöbadet jag med. Förstå gången för i år som jag är iväg till ett bad. Köpte en strandstol som man kan bära på ryggen på Rusta för några veckor sedan så nu fick jag användning för den. Kom dit vid nio o gick hem vid halv tolv ungefär. Satt o pratade med grannarna o gjorde sällskap hemåt sedan.

  
 image197


Det var inte många där så tidigt på morgonen - riktigt skönt!!


image198




Sedan låg jag o läste en stund hemma.

Därefter tog jag med mig islatte , boken o nagelfilar ut på gården o la mig på en filt.

Tog bort mina fixade naglar idag och det var en massa jobb med att fixa till de efter det. Jag kommer inte att förlänga naglar ngt mer. Mina riktiga naglar såg inte så fina ut- naglarna hade skivat sig (ovanpå nageln), men efter filande o polerande så ser de väl ganska ok ut igen.

   


Johan ringde, han o Christine kom över en liten sväng. De hade med sig en hund som de ev ska köpa. De ska ha den på prov först. Hunden är 1 år så det är ingen valp, men det är en läskig sak. Blandning av dobermann, rottweiler och en annan ras som jag inte kommer ihåg vad den heter.

Jag sa att de ska tänka över det hela riktigt ordentligt. Det sa även en granntant som satt ute. Hon passar sin dotters hund på dagarna och man blir väldigt låst.
   


Nu är jag supertrött, ska lägga mig o läsa en stund tror jag.  Det ska jag inte för klockan är bara halv elva ser jag. Ska läsa lite bloggar och hitta på ngt i några timmar till. Annars vaknar jag mitt i natten igen..

Nu kom Jennie o sa god natt. Hon ska upp o jobba imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback