Fredagen 30/3-07

   

Forts torsdag?.

 

Satte mig och gjorde semesterschemat till oss på natten. Alltså inte planeringen utan det som vi ska fylla i om våra önskemål o lämna in.

Jag brukar göra det varje år och det godkändes i år också. Egentligen ska vi fylla i vilka veckor vi vill ha men vi som är lediga så pass ofta får ta enstaka pass så därför fungerar inte det som de andra har där man fyller i veckovis.

  

Fibromorsan ringde, pratade en stund.

   

Spelade in Instängd o så gick jag o la mig. Strax före tre på natten.

       

Fredag..

Sov länge. Tittade på Instängd, den var inte så bra. Jennie hade varnat mig för den. Hon såg den på bio när den kom.

    

Lagade lite handdukshängare, fattar inte att de går sönder så fort. Ska sätta mig någon dag o sy några varv på varenda handduk jag har? i förebyggande syfte.

Lagade en tröja också, det var massor m trådar som jag drog in på baksidan o fäste? Bara tröjan tog ca 1 h att få ordning på.

   

Jennie kom hem från Anna på em. Hon satte sig vid datorn o pluggade.

    

Jag kokade potatis till Svensk Moussaka som jag gjorde köttfärssåsen till igår.

Lite pyssel var det, vägde o skrev upp varenda ingrediens som jag har i.

Måste ju säja att den inte är nyttig alls. Den innehåller 68% fett/ portion Och varje portion är på 617 Kcal , men det är stora portioner. Så jag tror nog att det räcker med en halv portion för mig. Får väl se? Den är inne i ugnen just nu och det luktar underbart. Är jättehungrig, har bara ätit frukost idag, visserligen åt jag den sent men klockan är kvart över sex nu

    

Skrev fel igår , det var inte paket från Ellos som Jennie hämtade ut igår, utan det var ifrån Josefssons.

    

Moussakan blev mkt god, åt en portion utan problem. Skulle inte blivit mätt på en halv*ler*

Jennie tyckte också att den var väldigt god. Så hon ska ta med Moussaka som matlåda de närmaste 4 dgr ( hon ska jobba) *flinar* .

    

Pa ringde, han behöver skjuts till Solna imorgon för han har köpt en Cadillac och den måste hämtas...

          

Kommentarer
Postat av: Snurran

Ellos och Josefssons är väl samma bolag numera, jag får massa reklam från dem båda, men de har precis samma kläder och pris! ha det gott!

Postat av: finkan

--Snurran-- Du har så rätt, Jennie sa det också när hon såg vad jag skrivit.

2007-04-09 @ 22:54:39
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback