Onsdagen 14/3-07 -Fredagen 16/3-07

Fredag 

Känner av bihålan på vänster sida. Hoppas det är tillfälligt så det inte är bihåleinflammation. Är trött o matt, och har ont bak i huvudet, antagligen en sträckning.

Maria har bihåleinflammation och har inte alls mått bra, men nu äter hon penicillin o är på bättringsvägen.    

Kunde inte låta bli att ställa mig på vågen imorse, -1,3 sedan i tisdags morse. Jag vet att det är vatten som man förlorar de första kilona men ändå. YIPPIE!

Kanske det blir ett kilo i veckan som vk lovar, det ska bli spännande det här. I sådana fall så är jag 12 kilo lättare när Maria o jag åker till Turkiet.

Har ju inte rört mig ett dugg sedan i lördags när jag jobbade senast. Så när jag kommer igång med djupvattengympan så får jag ju lite motion också. Har dessutom tänkt mig att simma lite direkt efter jobbet.

Vk var segt på kvällen men på dagen så var det helt ok faktiskt. De håller på med uppgraderingar och har haft en massa problem senaste tiden.

    



Mötte upp Jennie i Centrum, sedan åkte vi till Kungens kurva. In på Elgiganten o köpte mig en ny kamera. Det blev en
Nikon Coolpix L6. En väldigt enkel  och liten kamera.

Är så trött på min gamla kamera, den är jättestor (tre ggr så stor om inte fyra tom) Sedan så är den väldigt komplicerad men den har även olika motivtyper man kan välja emellan, för att göra det enkelt för sig. Men jag behöver inte o har inte användning för en sådan kamera. Den är en Minolta Dimage Z1.

   



Skulle bara in o titta på Skopunkten men naturligtvis så kom jag ut därifrån med tre par skor. Köpte bara bekväma skor *ler*  Jennie köpte sig 6 par.

Var också in på Willys och handlade mjölk, yoghurt grönsaker o frukt.

 Mina nya skor    




Hallon o glass på kvällen så var dagens kalorier fixade. Och jag har ätit frukost, lunch mellanmål o middag. (+ hallonen o glassen) är konstant mätt*ler* Men när både smak o luktsinnet kommer tbx så kanske det blir problem m att få kalorierna att räcka till. Eller rättare sagt då får jag tänka till?haha




 Hallon, o glass            .            

(bilderna är tagna med min nya kamera)



 Torsdag  




Tredje dagen med vk. Tyckte det var segt igår men idag var det etter värre.

Ett stort glas apelsinjuice o en näve jordnötter innan jag la mig så var dagens kalorier gjorda. Fast ändå så kom jag inte upp i rätt fettmängd? Men huvudsaken jag får i mig kalorierna, så här i början o nu när jag är förkyld.

Har inte gjort så mkt annat än att sitta med vk känns det som.

     

Skulle varit på del 3 av 4 på dokumentationskursen men har ingen ork för att ta mig iväg. Mår fortfarande inget vidare. Skulle också ha jobbat inatt men var hemma.

           



Onsdag
  

Andra dagen med viktklubb.se . Det är ganska bökigt för det är fruktansvärt segt. Allt man lägger till o skriver in i db tar otroligt lång tid.

Annars går det ganska bra. Tur jag hade vant mig vid att äta regelbundna måltider. Har ju varit expert på att hoppa över mål förut.

Tyvärr så är jag ju förkyld har varken smak- eller luktsinne. Och ingen större aptit?

 Idag fick jag i mig alla kalorier jag skulle ha tack vare en flaska glögg o mandel*ler*

    


Johan ringde, han klarade truckkortet. Han har även tagit för hjullastare. Så nu får han köra min pappas maskin(hjullastare). Vem vet, Johan kanske tar över hans firma när han går i pension *flinar*                               

                                                                    Grattis! Johan.



Johan ringde o pratade både m mormor o morfar, o de blev så glada för hans skull.

Nu så är det lastbil m släp som han ser fram emot att ta.


Kommentarer
Postat av: Bim

Jättefin kamera! Fina skor! Fina bilder! :-)

Postat av: finkan

--Bim-- Tack! Jag känner mig nöjd med både kameran, skorna o bilderna *ler*

2007-03-17 @ 21:20:44
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback