Fredagen 11/5-07

Jag hade sovit i ca fyra timmar när det var dags att gå upp. Hade ställt klockan på två. Det ska vara tacobuffe på jobbet halv fyra idag.

Gjorde mig i ordning och åkte hemifrån strax efter tre. Jennie o fibromorsan åkte också med.

  

Jättegod mat och trevligt också. Vi var ca 30 st. De som jobbade kväll hann sitta med och äta innan de skulle börja jobba.

  

När Jennie och jag skulle åka därifrån strax efter sex så startade inte bilen. Stöldskyddssystemet hade hoppat på och vi fick inte av det hur vi än försökte. Ringde till pappa som pratade om någon säkring som de plockade bort förut för att stänga av centrallåset. Satte tbx säkringen men det fungerade inte ändå. Det larmade varje gång jag öppnade bildörren eller motorhuven. Och det gick inte att koppla bort stöldskyddet. Så Jennie o jag satte oss på t-banan hemåt.



 Jag åker t-bana  


Jennie skulle till kompisar i Myrängen och hade ju räknat med att få skjuts dit.

Men men, alltid är det ngt strul..

Hon ska sova över och åka därifrån till jobbet imorgon. Hon jobbar tom tisdag.

   

Jag är långledig nu, så skönt. Men har mkt inbokat nästa vecka. Jag har kurs mån+ tis, sedan så är det parasolkurs på tis kväll på jobbet(parasol är datasystemet som vi ska dokumentera i).

Och på ons, på dagen så är det möte för oss som har gått social dokumentationskursen. Vi ska prata om hur vi ska lära ut till övriga kollegor.

 

Sedan så är det bara torsdagen kvar för nästa helg ska jag jobba igen. Men på torsdagen har jag ingenting inbokat.

    

Pappa ringde, han och Per ska hämta min bil imorgon. Eftersom det är en automat så måste den tas på bilsläp.

Satt och läste ur instruktionsboken om stöldskyddssystemet för pappa.

Han har haft samma fel på Chevan, så den var han tvungen att bärga och iväg till verkstad. Men den hade han kvar garanti på då så det kostade ingenting.

En kompis till pappa ska titta på bilen och se om han kan göra ngt åt det hela. Vi får väl se vad som händer.

    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback