Tisdagen 29/5-07

Träffade Jennie på jobbet på morgonen. Skjutsade henne till hennes första vårdtagare, sedan så åkte jag hemåt.

    

Tittade på "I sinnets våld" och "Day break" innan jag somnade. Somnade vid halv elva.

    

Vaknade kvart över tre när Jennie ringde. Hon ville att jag skulle kolla upp när bussen mot frihamnen går från Hötorget. Hon och ett gäng tjejer ska åka till Riga idag.

    

Strax därefter ringde Johan. Han ska sälja sina moppar och en kompis till honom ska komma förbi här o titta på ena av de.

Johan har jobbat både igår och idag. Trodde han skulle vara hemma den här veckan för han har fortfarande ont i vä axel men han tog det lugnt, sa han.

   

Kvart över fyra så kom pappa, han satte i generatorn och batteriet i Audin och sen så gick den igång. Bra, för då kan jag köra den till skroten på fredag istället för att ta den på släp.

     

Johans kompis kom förbi o tittade på moppen och ville ha den. Mkt bra.

Jag har tjatat på Johan länge om att sälja de, för de har stått så länge. Och det är ju bättre att få några kronor för de än att de står.

    

Pratade med Maria i telefon. Vi satt och planerade lite om vilka kläder och så vi ska ta med oss till Turkiet.

    

Gjorde mig i ordning för att åka till jobbet och jobba sista natten innan semestern. Ska inte jobba förrän om ca 1 månad. Ska bli så skönt att vara ledig så länge. Jag brukar inte ta så här lång sammanhängande semester utan brukar dela upp den i omgångar över sommaren. Ska ha lite semester i juli och augusti också.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback