Torsdagen 24/5-07 Johan råkar ut för en olycka

Fick samtal från Christine medan jag var kvar på jobbet.


Johan har voltat med bilen, men han var oskadd... Usch o fy, det hade kunnat gått riktigt illa.

    



Ringde upp Johan när jag kom hem, han var kvar på sjukhuset och väntade på att få röntgas. Christines pa var kvar där med honom.

Han berättade lite om hur det hade gått till.

Han var på väg till ett jobb i Norrköping och vid Tystberga hade bilen plötsligt svängt till vänster och börjat volta. Han vet inte hur många varv den voltade innan den väl stannade. Sedan så började bilen brinna och Johan tog sig ut. (Tur han var vid medvetande)

Flera bilar stannade och en person med brandsläckare släckte elden.

Johan fick åka ambulans till sjukhuset, tror det var till Nyköpings lasarett.

Han hade ont i vä axel i ett finger och knät. Annars var han oskadd.

Flera vittnen hade sagt att de inte trodde att han hade överlevt. Och det sa även ambulanspersonalen. Han hade änglavakt, helt klart.

Bilen blev bara skrot, det var en firmabil som Johan fått alldeles nyligen.

Christines pa kom körande samma väg bara 5 min efter Johan så han var med Johan på sjukhuset.

    

Strax efter att jag la på Johan så ringde Christine upp mig.

Hon berättade att det låtit illa om bilen dagen innan och någon på Johans jobb trodde att det var drivknuten.. Livsfarligt att köra då.. för det kan ju skära ihop när som helst. Bilen skulle in på verkstad så småningom
Christine o jag pratade om att Johan hade änglavakt.

Vi var väldigt uppskakade bägge två.

   

Maria ringde så Christine o jag la på. Jag hade skickat sms till henne tidigare o frågat om hon var vaken.

Berättade för Maria vad som hänt Johan, satt m henne i telefon i ca 45 min.

   

Sedan så vaknade Jennie som var ledig idag, berättade för henne. Och så satt vi o pratade ganska länge.

    

Somnade vid tolv eller så.

    

Vaknade när Johan ringde vid två, pratade en liten stund. Han hade precis kommit hem. Han fick skjuts av Christines pa.

Sa att Johan skulle ta det lugnt o vila och inte anstränga sig.

 

Somnade om igen, sov någon timme till.

    

Ringde pa o berättade om Johan. Mamma höll på o donade på uteplatsen så pa fick berätta för ma sedan.

    

Gjorde mig i ordning för att jobba.

    

Johan ringde mig på jobbet. Nu lät han lite piggare, han var chockad förut på dagen och kunde inte riktigt förstå vad som hade hänt. Nu berättade han lite utförligare.

Vilken tur han hade..och vi alla som älskar honom..

  

Kommentarer
Postat av: Bim

Fy så hemskt!!! Gud så skönt att allt gick väl!!! *Kram*

Postat av: finkan

-Bim- Ja, fruktansvärt hemskt. Blev jättechockad! Är så glad att allt gick bra! Han hade änglavakt.

2007-05-29 @ 21:29:34
URL: http://finkans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback