Permanentning...

Idag var jag med en kompis och hennes mamma till frisörskolan i Islandstorget och permanentade håret.
De sökte hårmodeller för permanentning och jag hade alltid permanetat hår förr om åren och tyckte det lät kul så jag anmälde mig också. Eftersom vi satt modell och det var elever som permanentade för att lära sig så kostade det ingenting. Mkt bra *ler*


Jag har inte haft permanentat hår på 9-10 år och bland de sista ggr så var det faktiskt kompisen och hennes mamma som hjälptes åt med att permanenta mitt hår eller rättare sagt de hjälptes åt att rulla håret . På den tiden så hade jag väldigt långt hår och inte så mkt uppklippt så det var väldigt jobbigt att rulla mitt hår då.

Glömde kameran hemma men som tur var så hade jag ju min mobil med mig så jag kunde ta lite kort ändå...




innan vi gick in, besvärad av solen....
image358




Håret fullt med "rullar"

image359




De var två stycken som hjälptes åt med att torka håret.

image360




Här kommer några kort tagna med riktiga kameran hemma..

image361


image362


image363



Jag blev faktiskt väldigt nöjd med lockarna, förutom luggen som blev för lockig därav hårspännena.
Jag trivdes jättebra i lockigt hår förr så det kanske jag fortsätter med, vi får se *ler*







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback